مردم تا پایان اجرای طرح مدیریت جامع کرونا به همکاری خود ادامه دهند/میزان رعایت دستورالعمل ها در روزهای نخست رضایت بخش است
مردم تا پایان اجرای طرح مدیریت جامع کرونا به همکاری خود ادامه دهند/میزان رعایت دستورالعمل ها در روزهای نخست رضایت بخش است
استاندار ایلام با اشاره به شروع محدودیت های جدید کرونایی در استان، میزان رعایت صنوف و توجه مردم به دستورالعمل های ستاد ملی و استانی را در روزهای نخست اجرای طرح سراسری اعمال محدودیتها رضایت بخش ارزیابی کرد و گفت: در بازدید شبانه ای که از سطح شهر داشته ام شاهد همکاری خوب مردم، اصناف و بازاریان در اجرای طرح بودیم و انشاءالله این همکاری و همراهی تا تغییر شرایط کرونایی در استان ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قاسم سلیمانی‌دشتکی” صبح امروز دوشنبه ۳ آذر ماه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: امروز همه امکانات و تجهیزات با پشتیبانی نیروهای اجرایی، سازمان ها و نهادها، همکاری سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و کادر بهداشت و درمان و … بکار گرفته ایم و در صدد اجرای دقیق این طرح در سطح استان هستیم.

وی افزود: اینجا لازم می دانم از مردم، اصناف و بازاریان و همه عوامل درگیر در کار ستاد استانی کرونا به دلیل توجه به دستورالعمل های ستاد ملی و استانی تقدیر و تشکر نمایم.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با عنوان این مطلب که در این طرح محدودیت های وسیعی اعمال شده است گفت: ضمانت اجرای موفقیت آمیز طرح همکاری خوب مردم است و انتظار داریم در جهت سلامت خود مردم شاهد این همراهی باشیم.

سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تاکید بر استقلال مدیران در حوزه کاری و امور مربوطه گفت: دستگاه های اجرایی بایست شان و استقلال خود در امور را حفظ کنند.

وی با تاکید بر این مهم که کار اجرا نبایست موکول به کار قانونگذار شود، گفت: نقش و اهمیت کار اجرا و قانونگذار در جایگاه خود بسیار مهم و حائز اهمیت است اما کارها و امور مردم نبایست در این رفت و آمدها سرگردان بماند.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر لازم اجرا بودن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: این که نمی شود مصوبه ای در این ستاد اتفاق بیافتد و مدیر مربوطه بجای اجرا، تفسیر خود از آن مصوبه را داشته باشد و در انجام آن اهمال کاری کند!

وی افزود: تمرد از اجرای مصوبات پیگرد قانونی دارد و حق شکایت برای واحدهای تولیدی خسارت دیده نیز محفوظ است.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به شرایط سخت کرونایی خواستار منع رفت و آمدها و گردهمایی های دستگاه های اجرایی شد و گفت: گاهی اوقات در این شرایط خطرناک کرونایی شاهد لشکر کشی یک دستگاه اجرایی با انبوه مدیران و کارکنان به شهرستان ها هستیم و این خود به تشدید وضعیت کرونایی دامن می زند و همینجا برای چندمین بار اعلام می کنم که این برنامه ها ممنوع هستند و هیچ مدیری حق ندارند به هر بهانه‌ ای اسباب شیوع بیشتر کرونا در استان را فراهم سازد!

گفتنی است که در این نشست مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در جهت رفع موانع پیش رو اتخاذ گردید.

  • نویسنده : الهام مهدیان