مراسم تکریم و معارفه استانداران ایلام برگزار شد
مراسم تکریم و معارفه استانداران ایلام برگزار شد
آیین تکریم قاسم سلیمانی دشتکی استاندار سابق و معارفه محمد نوذری استاندار جدید با حضور معاون سیاسی وزارت کشور و مسئولین استان صبح امروز دوشنبه ۲۵ اسفندماه در محل سالن اجتماعات فنی و حرفه ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “الله‌نور کریمی‌تبار” نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید استان، با بیان اینکه مسئولیت در نظام اسلامی امانتی بسیار سنگین است و نباید به این موضوع نگاه مادی و دنیوی داشت، اظهار داشت: اگر با نگاه برخورداری از امتیازات مادی به این عرصه ورود کنیم، نه تنها خدمتگزار نخواهیم بود بلکه در پیشگاه خداوند متعال نیز رو سفید نخواهیم بود.

امام جمعه ایلام با شاره به  شرایط بسیار حساس و سخت امروز گفت: مدیران حتی اگر نتوانند گره‌ای از مشکلات بردارند ولی برای شنیدن آلام و درخواست‌های مردم بویژه اقشار مستضعف باید گوش شنوا داشته باشند.

امام جمعه ایلام با قدردانی از خدمات صادقانه قاسم سلیمانی‌دشتکی در دوران تصدی مسوولیت استانداری ایلام ابراز امیدواری کرد: محمد نوذری استاندار جدید نیز در جهت ادامه خدمات صورت گرفته گام بردارند.

وی اضافه کرد: استاندار جدید شناخت خوبی از شرایط استان دارد و اجماع نسبی خوبی نیز در ایلام برای استانداری ایشان شکل گرفته است.

“قاسم سلیمانی دشتکی” استاندار سابق ایلام اظهار داشت: طی دوران ۳۹ ماهه مسوولیت در استان تلاش کردم با هماهنگی تمامی مدیران در جهت حل مشکلات مردم گام بردارم و اگر موفقیتی حاصل شده نتیجه کار گروهی تمامی دلسوزان ، رسانه ها و حمایت های عموم مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول حدود سه سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان ایلام جذب شده است، تاکید کرد: تنها در سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در ایلام به بهره برداری رسیده است.

سلیمانی دشتکی افزود: وقوع سیل در ایلام در کنار خسارت های زیاد باعث شد در حوزه زیرساخت ها اعتبارات مناسبی جذب شود بطوریکه در این حوزه ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به ایلام تخصیص یافت.

استاندار سابق ایلام بیان داشت: پروژه اتصال ایلام به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۰ اعتبار خوبی دریافت کرده، بطوریکه ۲۰۰ میلیارد تومان از محل توازن و ۷۰ میلیارد تومان نیز در بودجه به این پروژه تخصیص یافته است.

“محمد نوذری” استاندار جدید ایلام هم گفت: ایلامی‌ها مرد روزهای سخت هستند. ایلام شاید از نظر وسعت کوچک باشد اما به اندازه یک کشور ظرفیت و پتانسیل دارد. از مدیران انتظار کار و تلاش برای مردم دارم. تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا ۴۴ پروژه مهم اولویت دار در دولت دوازدهم به سرانجام برسند.

نوذری با قدردانی از پیگیری و تلاش های قاسم سلیمانی دشتکی ، یادآور شد: استاندار سابق ایلام در مدت حضور در استان با فعالیت های مداوم و مجدانه خود منشا اقدامات بسیار خوب و موثری برای این منطقه بود.

وی با اشاره به اتفاقات بسیاری که در این مدت در استان ایلام افتاد، ادامه داد: در اربعین سال ۹۷ در مهران شاهد یک عظمت و شکوه جاودانی بودیم.

استاندار ایلام ادامه داد: اربعین یک حماسه بی بدیل سیاسی و اجتماعی بود که در استان شکل گرفت و استاندار وقت با مدیریت بی نظیر این حماسه بزرگ مردمی را مدیریت کرد و در در بحث سیل هم سنگ تمام گذاشت.

نوذری تاکید کرد: نگاه من به ایلام حفظ و تشدید وحدت، همدلی و هم افزایی همه اقشار و مسوولان استان است و انتظار از مدیران دستگاه ها نیز مدیریت جهادی و کار و تلاش بیشتر برای به نتیجه رساندن طرح های نیمه تمام و در دست اقدام است.

  • نویسنده : الهام مهدیان