مدیرعامل پتروشیمی ایلام با سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام دیدار کرد
مدیرعامل پتروشیمی ایلام با سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام دیدار کرد
"حسن نجفی‌سمنانی" مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با "نورالدین الیاسی" سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تعامل هر چه بهتر و بررسی مسائل کارگری در شرکت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، مدیرعامل پتروشیمی ایلام ضمن تبریک انتصاب سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تولید محصولی استراتژیک و پرکاربرد در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور خبر داد و گفت: این اقدام ارزشمند صورت گرفته در پتروشیمی ایلام با دانش و تخصص کاملاً ایرانی به سرانجام رسیده است که با تولید محصول‌ راهبردی DMDS با خلوص بالای ۹۹ درصد در پتروشیمی ایلام، صنعت پتروشیمی ایران از واردات آن بی‌نیاز‌ شد.

حسن نجفی‌سمنانی ادامه داد: این محصول استراتژیک به عنوان عامل کُندکننده تشکیل کک در کوره‌های واحد اُلُفین، احیاءکننده کاتالیست‌های رآکتور پالایشگاه‌های نفتی و همچنین در صنایع غذایی و دارویی کاربرد دارد که به پاس خون شهدای زمین فوتبال چوار با نام تجاری DMDS CHAVAR65 نام‌گذاری شد.

الیاسی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار گفت: سهم استان ایلام از صنعت تا قبل از انقلاب ناچیز بوده و بعد از جنگ، سازندگی در کشور اتفاق افتاد.

وی افزود: هرچند در گام دوم دوم انقلاب با تحریم ها مواجه شدیم اما با وجود همه مشکلات تلاش برای توسعه و خودکفایی کشور هم چنان ادامه دارد.

وی اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: اجرای این ماده از مطالبات مهم مسئولان است که باید در پروژه های استان به نیروهای بومی توجه ویژه ای شود اما در شرایط مساوی و برابر اگر نیروی متخصص بومی در دسترس نبود، می‌توان از سایر نیروهای غیر بومی استفاده کرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان