مدیران مدارس ایلام باید فرم خوداظهاری را هفتگی تکمیل کنند
مدیران مدارس ایلام باید فرم خوداظهاری را هفتگی تکمیل کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: مدیران مدارس باید فرم خوداظهاری دانش آموزان و معلمان را به صورت هفتگی تکمیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، دکتر “جمیل صادقی فر” امروز در کارگروه مجازی کرونا افزود: مدیران مدارس باید فرم خوداظهاری از وضعیت جسمی دانش آموزان و معلمان را هفتگی تکمیل کنند تا در صورت داشتن بیماری یا سایر مشکلات جسمی از وضعیت آنها آگاهی داشته باشند.

وی ادامه داد: طی بازدیدهایی که از ابتدای هفته جاری از مدارس استان انجام شده است برخی مدارس این مساله را به عنوان یکی از مهمترین پروتکل های بهداشتی رعایت نکرده اند.

وی عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان را یکی دیگر از مشکلاتی اعلام کرد که در این بازدیدها بطور کامل رعایت نشده است و اظهار داشت: این مساله در زنگ تفریح و زمان ورود و خروج دانش آموزان به مدرسه بطور کامل رعایت نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: عدم استفاده نیروهای خدماتی از لباس مخصوص، ماسک، دستکش و چکمه در هنگام نظافت را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که در حین این بازدیدها توسط کارشناسان مشاهده شده است.

وی وجود مایع دستشویی، وجود تهویه طبیعی، استفاده دانش آموزان و معلمان از ماسک را بیشترین مواردی عنوان کرد که در اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس بین ۸۰ تا ۹۰ درصد رعایت شده است.

به گفته وی، اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی در مقطع کنونی نظارت بر مدارس و ارزیابی رعایت پروتکل های بهداشتی در این فضاهاست و در این زمینه نکات و تذکرات لازم ارایه شده است تا دانش آموزان با کمترین خطر و در فضایی سالم تحصیل کنند.

۱۰۰هزار دانش آموز ایلامی ۱۵شهریورماه سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند.

  • نویسنده : الهام مهدیان