” محمدجواد محبت “شاعر پرآوازه کرمانشاهی درگذشت
” محمدجواد محبت “شاعر پرآوازه کرمانشاهی درگذشت
محمدجواد محبت شاعر برجسته کرمانشاهی و خالق شعرهای خاطره انگیزی چون دوکاج بر اثر عارضه قلبی در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمدجواد محبت” متولد ۱۳۲۱ در کرمانشاه بود وی پس از اخذ مدرک دیپلم از دانش‌سرا به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به‌عنوان معلم در روستاهای قصر شیرین به تدریس مشغول شد. او که اشعارش در مجلات مختلف چاپ می‌شد، یکی از چهار شاعری است که جایزۀ شعر فروغ را دریافت کرده است.

محبت از سال ۶۲ به گروه مؤلفین کتاب‌های درسی پیوست و آثاری از او در کتاب‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم ابتدایی درج شد.

وی همچنین در زمینه نقد شعر و قصه‌نویسی فعال بود. او از آغاز فعالیت خود با کانون شعرا و نویسندگان امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه و انجمن‌های ادبی رشید یاسمی، شعر جوان و ادیبان ایران همکاری داشت.

از خیمه‌های عاشورا، آن سوی چهره زرد خورشید، موج عطرهای بهشتی، خانه هل اتی (شعرهای علوی)، آه… ای بانوی طوبی سایه آه… (فاطمیات)، گریه دل ناصبوران (شعرهای عاشورایی)، گلوی سبز آواز، خاطرات سبز (مجموعه شعر نوجوانان)، از مرزهای فریاد (دفتر سروده‌های انقلابی)، گزیده ادبیات معاصر (مجموعه شعر)، قلب را فرصت حضور دهید (مجموعه شعر)، رگبار کلمات، کوچه باغ آسمان، با بال این پرنده سفر کن تعدادی از آثار وی است، اما معروف‌ترین اثر محمدجواد محبت شعر کاجستان (دو کاج) او است که در کتاب درسی ابتدایی به چاپ رسیده است.

سرانجام محمدجواد محبت، این شاعر نامدار کرمانشاهی پس از چند سال تحمل بیماری و به علت عارضه قلبی صبح امروز به دیدار معبود شتافت. روحش شاد

  • نویسنده : الهام مهدیان