محرم فرصتی مغتنم برای نهادینه کردن معارف دینی در بین نسل جوان است
محرم فرصتی مغتنم برای نهادینه کردن معارف دینی در بین نسل جوان است
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ماه محرم فرصتی مناسب برای ترویج معارف دینی است، گفت: تعمیق و نهادینه کردن معارف و ارزش های اسلامی در بین نسل جوان باید اولویت مداحان در ایام ماه محرم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، حجت الاسلام “الله نور کریمی تبار” ظهر امروز در دیدار با  جمعی از مداحان استان ایلام، اظهار کرد: ماه محرم فرصتی مناسب برای نشر معارف دینی و ارزش های اسلامی است.

وی با بیان اینکه است فعالیت های مداحان و عزاداری های سید و سالار شهیدان در ماه محرم در راستای تعمیق ارزش های دینی در بین نسل جوان متمرکز شود، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری ها، محرم امسال ویژگی های خاصی دارد و بایستی این برنامه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح استان برگزار شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه عملکرد ما در محرم نماد ولایت مداری ماست، یادآور شد: عده ای ممکن است در اجرای برنامه های محرم سال جاری، افراط و تفریط کنند، امروز در این شرایط، دشمنان نظام و انقلاب اسلامی و شیعه انگلیسی با صرف هزینه های زیاد در تلاش برای برخورد افراطی در نحوه برگزاری برنامه های ماه محرم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هدف دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ضربه زدن به شور عاشورایی مردم ایران اسلامی است، تصریح کرد: رعایت ضوابط و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای برنامه های ماه محرم امسال باید مورد توجه همه دست اندرکاران برنامه های ماه محرم سال جاری قرار گیرد و  رعایت آن لازم الاجرا است.

وی با اشاره به آمادگی لازم برای اجرایی کردن برنامه های ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: برنامه های ماه محرم در سال جاری باید حتی الامکان در فضای باز و نزدیک ترین مکان به حسینیه و مسجد برگزار شود و از تجمع بیش از اندازه و خارج از  پروتکل های بهداشتی باید خودداری شود.

حجت الاسلامی کریمی تبار بیان کرد:  در مراسمات و عزاداری های ماه محرم در سال جاری از وجود روحانیت برای تبیین معارف دینی  استفاده شود و سخنرانی ها و مراسمات عزاداری در حداقل زمان برگزار شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان