محدودیت‌های جدید کرونایی در کرمانشاه اعمال می‌شود
محدودیت‌های جدید کرونایی در کرمانشاه اعمال می‌شود
استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه آمار بستری‌های کرونایی در کرمانشاه به سرعت در حال افزایش است و برای جلوگیری از بحرانی شدن شرایط، از امروز (یکشنبه) محدودیت‌های جدیدی برای شهرهای قرمز و نارنجی استان و همچنین اماکن گردشگری و خدماتی اعمال می‌شود.

«هوشنگ بازوند» روز یکشنبه در نشست ستاد استانی کرونا در سرسرای شهدای دولت استانداری اظهار داشت: متاسفانه کرونا در کرمانشاه حال اوج گرفتن است و هم اکنون حدود ۲۰۷ نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به این ویروس بستری هستند.

وی‌افزود: همچنین روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و اگر آمار بستری‌ها با همین روند افزایش یابد بی تردید شاهد بحرانی شدن شرایط استان خواهیم بود.
 
مدیر ارشد استان اظهار داشت: از امروز ممنوعت‌های تردد وسایل نقلیه در شهرستان‌های اسلام آباد و گیلانغرب که در شرایط قرمز و نارنجی به سر می‌برند، اعمال می‌شود و به جز مشاغل سطح یک، بقیه مشاغل تعطیل می‌شوند. 
 
وی همچنین به تشریح محدودیت‌های اماکن گردشگری و خدماتی پرداخت و گفت: اماکن مسقف گردشگری، غار قوری قلعه، سالن‌ها ورزشی و استخرها به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند و همچنین پارک ها تعطیل هستند.

وی تاکید کرد: وضعیت در کرمانشاه کاملا شکننده است و احتمال وارد شدن استان به یک پیک سخت بسیار افزایش یافته است.

بازوند میزان رعایت پروتکل ها در شهر کرمانشاه را زیر ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: عدم رعایت پروتکل‌ها موجب باز شدن مسیر برای شیوع ویروس های جهش یافته می‌شود و از مردم انتظار داریم همچون دوران پیک سوم و سال ۹۹، در سال جدید نیز پروتکل‌ها را رعایت کنند تا از وارد آمدن خسارت‌های گسترده به اقتصاد، فرهنگ، معیشت و سلامت مردم جلوگیری کنیم.

۱۱۸ بیمار جدید کووید ۱۹ در استان کرمانشاه شناسایی شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۰ بیمار بستری و ۹۸ نفر سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز گذشته ۲۱ نفر کاهش یافته است.

«مهدی محمدی» افزود: هم‌اکنون ۲۰۷ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۹ نفر کاهش یافته است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ مورد بیمار با علایم کووید ۱۹ بستری و ۶۹ نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی استان کرمانشاه ترخیص شدند.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته یک نفر در اثر ابتلا قطعی به کرونا در استان فوت کرد و تعداد جانباختگان به هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

  • نویسنده : فاطمه مهدیان
  • منبع خبر : ایرنا