لزوم اتمام سد « کنجانچم »در استان ایلام
لزوم اتمام سد « کنجانچم »در استان ایلام
رئیس جمهور بر لزوم اتمام هرچه سریعتر سامانه گرمسیری و سد کنجانچم در استان ایلام تاکید کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از سامانه گرمسیری و سد کنجانچم مهران اظهار کرد: کارهایی برای پروژه سامانه گرمسیری و سد کنجانچم انجام شده که باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کار رها شود به کارهای قبلی انجام شده خسارت وارد می‌شود، عنوان کرد: مسئولان تلاش کنند تا شش ماه آینده این طرح تکمیل شود.

رئیس تصریح کرد: به مردم وعده‌هایی داده شده و قطعاً باید این طرح به سرانجام برسد تا سرمایه اجتماعی کاهش پیدا نکند.

رئیس جمهور افزود: باید مردم از ثمرات این طرح سامانه گرمسیری بهره مند شوند.

حجت الاسلام رئیسی، توجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تولیدی به ویژه ظرفیت‌های کشاورزی استان همچون سد کنجانچم، سامانه گرمسیری و طرح انتقال آب و شبکه آبیاری و زهکشی را از دیگر اولویت‌های دولت در استان عنوان کرد.

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از سد کنجانچم با توضیحات کارشناسان و مهندسین این پروژه، در جریان مزیت‌ها و اهداف احداث و تکمیل این سد و نیز اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری قرار گرفت.

کاهش اثرات خشکسالی و تأمین نیازهای آب شرب، صنعت و توسعه کشاورزی استان‌های ایلام و کرمانشاه از رودخانه‌های مستقل مرزی از حوزه سیروان، تبدیل مناطق محروم گرمسیری به نمادی از پیشرفت و توسعه پایدار و تلاش برای حل مشکلات بیکاری و توسعه کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری است.

  • نویسنده : الهام مهدیان