قدردانی معاون اجرایی رئیس‌جمهور از مرزبانان در نقطه صفر مرزی/ نوید تحول در مسیر اربعین با افزایش گذرگاه‌ها و توسعه راه‌ها
قدردانی معاون اجرایی رئیس‌جمهور از مرزبانان در نقطه صفر مرزی/ نوید تحول در مسیر اربعین با افزایش گذرگاه‌ها و توسعه راه‌ها
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در بازدید از نقطه صفر مرزی مهران، با قدردانی از مرزبانان غیور کشور بابت پاسداری در برابر سه جنگ تحمیلی، از افزایش گذرگاه‌های مرزی و توسعه قابل توجه مسیرهای اربعین نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمدجعفر قائم‌ پناه”، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، صبح امروز با حضور در پایانه مرزی شهید سلیمانی و پاسگاه مرزی آب‌ زیادی مهران، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این گذرگاه بین‌المللی و روند خدمات‌رسانی قرار گرفت.
قائم‌ پناه با اشاره به افزایش تعداد گذرگاه‌های مرزی نسبت به سال گذشته، چهره مسیرهای منتهی به کربلای معلی را در حال دگرگونی عنوان کرد و گفت: انشاءالله امسال شاهد تحولاتی در مسیر اربعین خواهیم بود. در مقایسه با سال‌های گذشته و حتی نسبت به سال گذشته، بخش بیشتری از مسیر شش‌ بانده شده و توسعه مسیرها انجام گرفته است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور هدف اصلی از این سفر را ادای احترام و قدردانی از مدافعان مرزهای کشور عنوان و تصریح کرد: از مرزبانان غیور کشورمان که در دو جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و جنگ تحمیلی سوم از مرزهای کشورمان پاسداری کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.
وی با بیان اینکه “مهران سرزمین شهداست”، خاطرنشان کرد: به اینجا آمدم تا هم یاد شهدا را گرامی بداریم و هم از مرزبانان و پاسداران این آب و خاک قدردانی کنیم. سپاسگزارم که اجازه ندادند به این سرزمین مقدس آسیبی وارد شود.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری در پایان، پیام اصلی این بازدید را “خداقوت” به سرداران، نظامیان و نیروهای مسلح مستقر در مرزها دانست که از وطن عزیز پاسداری می‌کنند.

بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی از فاز نخست میدان نفتی آذر با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد یورویی/ آغاز توسعه فاز دوم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان ایلام، از طرح توسعه میدان نفتی آذر بازدید کرد؛ میدانی که فاز نخست آن با سرمایه‌گذاری عظیم ۱.۲۵۸ میلیون یورویی در دولت چهاردهم به بهره‌برداری کامل رسیده و توسعه فاز دوم آن کلید خورده است.
محمدجعفر قائم‌پناه، معاون اجرایی رئیس‌ جمهور، در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان ایلام، از طرح توسعه میدان نفتی آذر (یک) بازدید و از نزدیک در جریان روند تولید و توسعه این میدان مهم نفتی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، میدان نفتی آذر دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه ۲۳.۵ میلیون بشکه نفت است و در حال حاضر با ظرفیت حدود ۷.۵ میلیون بشکه در مدار تولید قرار دارد. این پروژه عظیم ملی زمینه اشتغال مستقیم بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای بومی و متخصص را فراهم کرده است.
سرمایه‌گذاری انجام شده برای ساخت این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون یورو اعلام شده است. عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز و هم‌اکنون با همت دولت چهاردهم، فاز نخست آن به صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توسعه فاز دوم این میدان نیز در دستور کار قرار دارد.

  • نویسنده : الهام مهدیان