قبض های نجومی گاز در انتظار مشترکین پرمصرف
قبض های نجومی گاز در انتظار مشترکین پرمصرف
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: حدود یک درصد از مشترکین مصرف زیاد و بیش از حد گاز دارند که قطعا مشمول قبض های نجومی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمود کشاورز” در کارگروه مجازی کار، کرامت و پاسخگویی در گفتگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مشترکین الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند، اظهار کرد: در سیستم پلکانی جدید ۱۲ پلکان تعریف شده است که برای مشترکین کم مصرف و با مصرف استاندارد که حدود ۷۰ درصد مشترکین در سطح استان را شامل می شوند تغییر قیمتی نداشته است.

وی با بیان اینکه مشترکین پرمصرف که در پلکان‌های ۱۱ و ۱۲ قرار دارند هر متر مکعب گاز به صورت قیمت ثابت ۵۰۰ و ۶۰۰ تومان محاسبه خواهد شد، افزود: کسانی که ۱۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش بدهند به آنها پاداش تعلق خواهد گرفت و در پایان زمستان به صورت خودکار در قبوض آنها محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه تمام روستاهایی که قابلیت گازرسانی داشته باشند تا پایان دهه فجر و زمستان گازدار می‌شوند، عنوان کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی گازدار هستند و جمعاً ۲۱۳۱۷۰ مشترک در سطح استان از نعمت گاز برخوردار می باشند.

وی بیان کرد: با توجه به پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۹ درصدی جامعه روستایی، بخش توسعه و زیرساخت در گاز استان تقریبا به پایان رسیده است و در این بخش بیشترین مشکل از جانب معارضین عارض می شد که باعث کند شدن سرعت انجام کار می گردید.

کشاورز گفت: شهرستان هلیلان در دهه فجر امسال به صورت ۱۰۰ درصدی هم در بخش شهری و هم بخش روستایی از نعمت گاز برخوردار می‌شود و گازرسانی به نقاط صعب العبور آن هم تا پایان دهه فجر به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: در راستای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید، اولویت گازرسانی به صنایع را در سطح کشور و گاز استان ایلام داشته‌ایم و هم اکنون ۱۳۴۱ صنعت در استان از نعمت گاز برخوردار هستند و مابقی هم به سرعت در حال انجام می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی ایلام و کارخانه سیمان بالاترین میزان بدهی به شرکت گاز استان را دارند، اظهار داشت: رقم بدهی ادارات استان ۴ میلیارد و چهارصد میلیون تومان است و بالاترین میزان بدهی گازبها هم مربوط به پتروشیمی ایلام با ۴۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که برای وصول آن از طریق امور مالیاتی اقدام و در دست وصول می‌باشد.

وی عنوان کرد: حدود ۱۵۰ مورد تخلف در بخش مشترکین خانگی داشته‌ایم که نسبت به اعمال جریمه‌های قانونی توسط واحد مشترکین برای آنها اقدام شده است.

کشاورز با بیان اینکه در بخش بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در سطح استان تقریباً از بین ۷۰۰ موتورخانه ثبت نامی در سیستم، تعداد ۴۵۰ واحد بهینه‌سازی شده‌اند و مابقی در دست اقدام می‌باشند، افزود: در موتورخانه های بهینه شده ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف سوخت کاهش یافته است و این طرح موفقی بوده که با سرعت تا ۱۵ اسفندماه ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در بخش مسئولیت‌های اجتماعی و گازکشی به منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی برای امسال ۲۰۰ خانوار تفاهم نامه داشته‌ایم، اظهار کرد: تا کنون در بخش کمیته امداد ۲۷۲۴۰ مشترک و در مشترکین تحت پوشش بهزیستی ۱۸۵۴۸ خانوار به صورت رایگان از نعمت گاز برخوردار شده اند، که  گاز بهای آنها هم در میزان متعارف و مصرف استاندارد رایگان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه اوج مصرف گاز استان در سال گذشته ۶ میلیون متر مکعب در روز بوده است، گفت: خوشبختانه ما در بخش تامین گاز هیچگونه مشکلی در سال گذشته و امسال نداشته‌ایم و به لطف وجود پالایشگاه گاز ایلام و همچنین وجود خط ۴۱ اینچ گاز صادراتی در استان و اتصال شبکه به آن، امکان کمبود و قطع گاز در استان بسیار ناچیز است.

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در آن شرکت گفت: ۱۴۰ نفر از این همکاران تبدیل وضعیت شده‌اند که در این زمینه جز شرکت‌های پیشرو بوده‌ایم.

  • نویسنده : الهام مهدیان