فعالیت های تجاری مرز مهران از امروز تا بیستم شهریور تعطیل است
فعالیت های تجاری مرز مهران از امروز تا بیستم شهریور تعطیل است
فرماندار شهرستان مهران گفت: فعالیت های تجاری مرز مهران از امروز(دوشنبه سی ام مردادماه) تا بیستم شهریورماه تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «علی عباس شفیعی» با اعلام این خبر اظهار داشت: درب های خروج در مرز مهران به طرف مرز زرباطیه عراق از دو درب به پنج درب افزایش یافته است و بر این اساس مشکلی در تردد زوار برای ورود به کشور عراق در آن طرف مرز هم نخواهیم داشت.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با طرف عراقی، بخش کنترل گذرنامه مرز زرباطیه از سریال خوان به بارکدخوان تغییر یافته و بر این اساس کنترل گذرنامه ها در آن سوی مرز به زیر ۱۰ ثاینه کاهش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان مرزی مهران تصریح کرد: همانطور که معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز اعلام کردند، اتباع خارجی برای سفر به کشور عراق بایستی به مرز چذابه مراجعه کنند و از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند چرا که کشور عراق از مرز مهران پذیرای آنان نخواهد بود.

شفیعی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان، کلیه فعالیت های تجاری از مرز مهران از امروز(دوشنبه سی ام مردادماه) تا بیستم شهریورماه تعطیل و ممنوع خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۱۰ شب یکشنبه ۲۹ مردادماه، تعداد ۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر از مرز مهران و پایانه مرزی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برای زیارت عتبات عالیات تردد داشته اند.

  • نویسنده : الهام مهدیان