فعالیت تجاری گمرک مهران از هفتم شهریورماه متوقف می شود
فعالیت تجاری گمرک مهران از هفتم شهریورماه متوقف می شود
استاندار ایلام گفت: فعالیت تجاری گمرک مهران از ۱۲ صفر(هفتم شهریورماه) متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سپهر ایلام، «حسن بهرام‌نیا» ظهر امروز جمعه ۳۰ تیرماه در ادامه بازدید از پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین در محور ایلام – مهران به اتفاق معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جمع رسانه‌ها در پایانه مرزی مهران گفت: در نهایت و در جلسه‌ای که بصورت میدانی امروز با حضور عاطف، مدیر پایانه مرزی زرباطیه عراق در نقطه صفر مرزی برگزار شد، از مجموع پنج درب ورود و خروج، تعداد دو درب برای ورود و سه درب برای خروج زوار انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این تعداد درب‌های ورودی و خروجی در صورت ازدحام جمعیت به صورت همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، ادامه داد: در همین رابطه سایبان و اتاق کنترل در طرف مقابل مرز مهران نیز ایجاد می‌شود. در فاز اول دو هزار متر مربع سایبان برای اربعین امسال در محدوده گیت‌های ورود و خروج ایجاد شده و عملیات احداث مابقی سایبان‌ها در دست اقدام است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دو تونل شماره ۱ و ۲ محور ایلام مهران نیز گفت: کل محور ایلام تا مهران و در نهایت پایانه مرزی چهارخطه می‌شود و هیچ مشکلی در تردد وسایل نقلیه نخواهیم داشت.

بهرام‌نیا ضمن قدردانی از مدیران و اعضای ستاد اربعین که شبانه روز و جهادی پای کار اربعین هستند، خاطرنشان کرد: در مقام مقایسه با سال گذشته اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و استان و مرز مهران مهیای پذیرایی از زائران است.

استاندار ایلام اضافه کرد: فعالیت گمرک تجاری مهران از ۱۲ صفر (هفتم شهریور ماه) به دلیل حضور باشکوه زوار متوقف می‌شود و در صورت نیاز و عدم امکان صادرات، این کار زودتر از موعد مقرر صورت می‌گیرد.

استاندار ایلام در جریان این بازدید از همراهی مرزبانی استان برای ایجاد درب جدید در نقطه صفر مرزی و جابجا کردن بخشی از امکانات به مکان دیگر و سایر اقدامات انجام گرفته در پایانه مرزی از جمله نصب مه‌پاش ها و سایبان‌ها قدردانی کرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان