فرمانداران و بخشداران در زمینه ترویج فرهنگ زکات و جمع آوری آن وارد عرصه شوند
فرمانداران و بخشداران در زمینه ترویج فرهنگ زکات و جمع آوری آن وارد عرصه شوند
استاندار ایلام گفت: با توجه به در پیش بودن فصل برداشت محصولات کشاورزی در این استان، فرمانداران ، بخشداران و دهیاران در زمینه توسعه و ترویج فریضه زکات و جمع آوری بیشتر زکات وارد عرصه شوند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قاسم سلیمانی دشتکی” در در نشست ستاد زکات این استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیران دستگاههای اجرایی در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان ایلام برگزار شد، اظهار داشت: زکات از جمله موضوعات پر اهمیت در دین مبین اسلام بوده و در زمینه رشد و توسعه جامعه اسلامی نیز می تواند بسیار موثر و تأثیرگزار باشد.
وی افزود: در این زمینه لازم است دستگاههایی که امکانات لازم از جمله وسایل نقلیه به منظور جمع آوری زکات در اختیار دارند به کمک ستاد زکات استان بیایند.
استاندار ایلام با عنوان اینکه در زمینه ترویج و توسعه هر چه بیشتر زکات ابزارهای تبلیغی و تشویقی تأثیرگذار هستند، تصریح کرد: در این زمینه پیشنهاد می شود پرداخت کنندگان برجسته زکات شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.
سلیمانی دشتکی به موضوع معادلهای تشویقی پرداخت زکات توسط دولت با هدف ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی و فرهنگی اشاره و تصریح کرد: متناسب با مبالغ زکاتی که توسط کمیته امداد و ستاد زکات جمع آوری می شود بر اساس ضوابط و دستورالعمل های زکات اعتبارات تشویقی نیز به منظور ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی اختصاص داده شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان