فراخوان واحدهای تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحدهای نمونه
فراخوان واحدهای تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحدهای نمونه
مدیرکل استاندارد ایلام از فرصت یک ماهه واحد‌های تولیدی استان برای ارائه مستندات خود با هدف شرکت در طرح ملی انتخاب واحدهای نمونه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «یادگار محمدی» در تشریح این خبر، گفت: فرصت یک ماهه واحدهای تولیدی متقاضی شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد از خرداد ماه امسال آغاز خواهد شد و واحدها می‌توانند مدارک و مستندات خود را در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بارگذاری کنند.

وی افزود: متقاضیان برای آگاهی از شرایط انتخاب و شرکت در این فرآیند به سایت اداره کل استاندارد استان مراجعه کنند.

مدیرکل استاندارد ایلام اظهار داشت: واحدهای تولیدی متقاضی باید حتما ۷ شرط زیر را همزامان دارا باشند تا بتوانند در این فرآیند شرکت کنند:
۱- برای همه فرآورده‌های خود که مشمول استاندارد اجباری است، پروانه کاربرد نشان استاندارد داشته باشد.
۲- برای فرآورده مورد ارزیابی، پروانه استاندارد حداقل با سابقه یک سال داشته باشد.

۳- برای تمام فرآورده‌هایی که پروانه استاندارد اجباری و یا تشویقی دارد، در دوره ارزیابی، هیچگونه عدم انطباق تایید شده‌ای نداشته و در یک سال قبل از دوره ارزیابی نیز برای فرآورده مورد ارزیابی، هیچگونه عدم انطباق تایید شده‌ای نداشته باشد.

۴- در طول دوره ارزیابی حداقل دو نتیجه آزمون برای تمامی فرآورده‌ها و دو بازرسی از واحد تولیدی داشته باشد.

۵- در آخرین بازرسی انجام شده در دوره ارزیابی فاقد عدم انطباق یا نقص در گزارش بازرسی باشد.

۶- اگر واحد تولیدی متقاضی مشمول استاندارد اجباری در فرآیندها و سامانه‌های انرژی‌بر صنعتی است، باید ضوابط و مقررات ذی‌ربط را استقرار داده باشد.

۷- اگر واحد تولیدی، تولید کننده تجهیزات انرژی‌بر است باید در معیار مصرف انرژی تجهیزات انرژی‌بر، حداقل جزو سه رتبه برتر انرژی مطابق با استانداردهای ملی مرتبط باشد.

گفتنی است، به منظور تشویق و تقدیر از واحدهای نمونه استاندارد و در راستای رشد تولید پویا مطابق با تحقق شعار سال در دولت مردمی با محوریت رشد تولید کیفی، واحدهای تولیدی نمونه در سطح ملی تا زمان عدم دریافت گزارش محصول نامنطبق، معاف از نمونه برداری می باشند و صرفاً دومرتبه بازرسی جامع سالیانه از فرایند تولید آنها صورت می پذیرد.

واحدهای نمونه استانی نیز تا زمان عدم دریافت گزارش محصول نامنطبق، صرفاً یک بار نمونه برداری و دو مرتبه بازرسی جامع سالیانه از فرآیند تولید آنها صورت می پذیرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان