فتح میمک طلیعه پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس شد
فتح میمک طلیعه پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس شد
رئیس دانشگاه امام حسین (ع) گفت: عملیات غرورآفرین فتح میمک در ابتدای جنگ تحمیلی سرمنشا و طلیعه ای برای پیروزی های بعدی در دوران دفاع مقدس شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، سردار سرتیپ پاسدار نعمان غلامی روز چهارشنبه در کنگره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل استان ایلام اظهار داشت: یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید سرافراز ایل خزل در امتداد کنگره عظیم سه هزار شهید استان ایلام است.

وی افزود: آنچه در این یادواره که در واقع یک کنگره عظیم است، می گذرد در واقع رمز ارادت مردم به انقلاب و ولایت فقیه است.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) رمز گذر و عبور از سختی های ۴۰ سال گذشته در انقلاب اسلامی را برگرفته از همین فرهنگ شهیدانی همچون شهدا ایل خزل دانست.

سردار غلامی یادآور شد: مردم در اوایل جنگ بدون هیچ گونه امکانات جنگی و نظامی و با رشادت ایلاتی و اقوامی همچون ایل خزل حماسه هایی همچون ۱۹ دی ماه سال ۵۹ که ایل خزل آن را ثبت کردند و طلیعه پیروزی ملت ایران در طلوع خورشید عزت و سربلندی پس از فتح میمک بود.

وی تاکید کرد: ۱۹ دی و فتح میمک اثبات کننده کارآمدی دین و ولایت مداری مردم بود که بدون هیچ گونه امکانات جنگی و نظامی عملیات بزرگی را انجام و نشان دادند عراق و حزب بعث شکست پذیر است.

رییس دانشگاه امام حسین (ع) اضافه کرد: مردم ایل خزل با استفاده از فرهنگ ایلیاتی و جوانان و فرهنگ پاک قبیله ای و حس انقلاب دوستی خالق حماسه بزرگ میمک شدند.

سردار غلامی عزت و اقتدار کنونی جمهوری اسلامی و اینکه در شعاع ۲ هزار کیلومتری دشمنان از ایران هراس دارند را مرهون شهدا و ایثارگران توصیف کرد.

وی اظهار داشت: مردم حق بزرگی بر گردن نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و امروز در این کنگره عظیم کاری کردند که باید افتخار کنیم که این عظمت و دستاوردها در بزرگداشت شهدا دیده می شود.

رییس دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در گام دوم انقلاب باید از ظرفیت آنها و ایلات در حل مشکلات جامعه بهره گیری شود.

سردار غلامی تاکید کرد: توطئه های دشمنان با برگزاری این همایش ها و اجتماعات معنوی و میثاق با رهبری و شهدای عزیزمان نقش بر آب شده است.

وی یادآور شد: باید از فرهنگ غنی بسیح و ظرفیت جوانان در حل مشکلات جامعه استفاده و برای برون رفت از مشکلات باید به مردم اتکا کرد.

رییس دانشگاه امام حسین (ع) اضافه کرد: سرعت حرکت انقلاب در جهان یک الگوی مناسب برای ملت های ستمدیده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا