فاز اول آبرسانی به ۱۳ روستای مجتمع داجیوند هلیلان افتتاح شد
فاز اول آبرسانی به ۱۳ روستای مجتمع داجیوند هلیلان افتتاح شد
طی آئینی و با حضور معاون سیاسی استاندار ایلام، مدیرعامل شرکت آبفای استان و جمعی از مسئولین شهرستانی فاز اول آبرسانی به ۱۳ روستای مجتمع داجیوند شهرستان هلیلان افتتاح و ۱۸۰۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، در این مراسم که ظهر امروز شنبه انجام گرفت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با تبریک فرا رسیدن ۲۲ بهمن و با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی خدمت رسانی به شهرها و روستاها گسترش یافته است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۸ مناطق روستایی تحت پوشش آبفا قرار دارد.

پرویز ناصری ضمن تقدیر از استاندار جهادی استان فرماندار و مردم منطقه داجیوند افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال تحت پوشش قرار دادن تمامی روستاهایی هستیم که فاقد شبکه توزیع آب آشامیدنی می‌باشند تا بتوانیم طرح‌های آبرسانی را در این مناطق اجرایی کنیم.

وی هدف از اجرای این طرح را تامین آب آشامیدنی سالم و رفع تنش آبی در این روستاها برشمرد و تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

ناصری با بیان اینکه با افتتاح این طرح آبرسانی ۱۸۰۰ نفر در ۱۳ روستا از آب شرب با کیفیت بهره مند می‌شوند، خاطرنشان ساخت: برای اجرای آبرسانی به این روستاها، حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب شرب، احداث یک باب مخزن ۲۰۰ مترمکعبی، اجرای یک ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب و نیرورسانی به طول یک کیلومتر انجام شده است

معاون سیاسی استاندار ایلام نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح‌های آبرسانی در این شهرستان گفت: دولت کار و کرامت نگاه ویژه‌ی به مناطق محروم مخصوصاً در حوزه تامین اب دارد و امروز یکی از وعده‌های دولت در این شهرستان محقق شد که از مدیرعامل و کارکنان آبفا استان بابت این افتتاح، قدردانی و تشکر می‌کنم.

لازم به ذکر است دهستان داجیوند از توابع شهرستان هلیلان می‌باشد که در شمال شرقی استان ایلام واقع شده است.

  • نویسنده : ایرج ملکی