عمده خدمات امداد ایلام به نیازمندان با پیوست فرهنگی ارائه می شود/ واگذاری برخی خدمات مددکاری به مراکز نیکوکاری
عمده خدمات امداد ایلام به نیازمندان با پیوست فرهنگی ارائه می شود/ واگذاری برخی خدمات مددکاری به مراکز نیکوکاری
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: عمده خدماتی که این نهاد به نیازمندان و مددجویان ارائه می دهد همراه با پیوست های فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قنبر موسی نژاد” در دیدار با مسئول اجرایی و رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری سرپناه که در شهر ایلام فعالیت دارد، افزود: ارائه خدمات فرهنگی به نیازمندان و داشتن پیوست فرهنگی خدمات گوناگون این نهاد،در راستای برنامه های توانمندسازی کمیته امداد صورت می گیرد.
وی در ادامه به اهداف این نهاد در راه اندازی مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: فلسفه راه اندازی مراکز نیکوکاری در راستای برون سپاری برخی خدمات این نهاد و نیز مردمی کردن فعالیتهای کمیته امداد و مشارکت بیشتر مردم در کمک به نیازمندان است.
مدیرکل امداد استان ایلام ورود مراکز نیکوکاری وابسته به امداد به امورات فرهنگی و ارائه این نوع خدمات را از برنامه های جدید امداد عنوان و تصریح کرد: در کنار خدمات حمایتی و مالی به نیازمندان از این پس برخی خدمات فرهنگی و آموزشی نیز از طریق این مراکز به نیازمندان ارائه می شود و هم اکنون نیز در برخی مراکز این نوع خدمات انجام می گیرد.
موسی نژاد خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های کمیته امداد برای مراکز نیکوکاری و در راستای برون سپاری خدمات امداد این است که برخی خدمات مددکاری نیز به این مراکز نیکوکاری واگذار شوند و هم اکنون در برخی مراکز این کار در حال انجام است.
وی با عنوان اینکه در فضای اجتماعی استان ایلام جای برخی فعالیتها و خدمات فرهنگی خالی است افزود: تلاش ما این است که علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی مستقیم به خانواده ها ، از طریق مراکز نیکوکاری نیز خدمات فرهنگی به مددجویان مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل امداد استان ایلام با بیان اینکه بسیاری از خانواده های مددجو و نیازمند دارای استعدادهای درخشان علمی و فرهنگی هستند تصریح کرد: تلاش ما در امداد این است که از طریق فعالیتهای فرهنگی و حمایتی این استعدادها را شناسایی و به شکوفایی برسانیم.
مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری سرپناه ایلام نیز در این دیدار در سخنانی گفت: هم اکنون بیش از ۲۶۰ خانواده نیازمند در حوزه فعالیت این مرکز نیکوکاری شناسایی شده که در زمینه های معیشتی، فرهنگی، مسکن و دیگر خدمات حمایتی مورد حمایت این مرکز نیکوکاری قرار دارند.

  • نویسنده : الهام مهدیان