طرح گازرسانی به ۵ روستا و ۴ واحد تولیدی صنعتی در چرداول افتتاح و کلنگ‌زنی شد
طرح گازرسانی به ۵ روستا و ۴ واحد تولیدی صنعتی در چرداول افتتاح و کلنگ‌زنی شد
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: طی آئینی با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان محلی منطقه، ۵ روستا و ۴ واحد تولیدی صنعتی در شهرستان چرداول بمناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی شدند .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس‌اللهی با بیان اینکه در این آئین، روستاهای چم‌بور‌ فرخینوند، هرقروش و باریکه و همچنین ۴ واحد تولیدی صنعتی گازدار شدند، افزود: با گازرسانی به این ۳ روستا ۸۸ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و این اقدام عمرانی در راستای محرومیت‌زدایی روستاهای کمتر برخوردار این شهرستان بوده است.
وی با اشاره به اینکه برای افتتاح و بهره‌برداری از گازرسانی به‌این پروژه‌ها ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی ایران هزینه شده است، اظهار داشت: برای گازرسانی به این ۳ روستا و ۴ واحد تولیدی صنعتی بیش‌از ۱۲ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه علاوه بر ۳ روستای مذکور، یک واحد مرغداری، ۲ واحد گاوداری و یک واحد تولیدی صنعتی دیگر در این شهرستان گازدار شده است، تصریح کرد: تاکنون ۸۸ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان گازدار شده است.
شمس‌اللهی با اشاره به اینکه شهرستان چرداول دارای ۴ شهر و ۸۰ روستا می‌باشد که تاکنون ۴ شهر و ۷۸ روستا گازدار شده‌ و تلاش می‌شود روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند در کمترین زمان ممکن گازدار شوند، خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای تحقق نامگذاری سال‌جاری توجّه ویژه‌ای به گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی داشته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه در شهرستان چرداول بیش‌از ۱۴ هزارو ۴۹۵ خانوار، مشترک گاز طبیعی هستند، گفت: تاکنون ۱۰ هزارو ۳۶۱ انشعاب علمک در مناطق شهری و روستایی شهرستان چرداول نصب و ۴۹۷ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی گازرسانی به روستاهای کمول و کمول محمدزمان در این ایام خبر داد و افزود: برای اجرای گازرسانی به این روستاها ۶ کیلومتر خط تغذیه اجرا و ۷۸ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
شمس‌اللهی خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به روستاهای کمول و کمول محمدزمان مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه می شود.
همچنین استاندار ایلام در این مراسم با اشاره به اینکه نهال جمهوری اسلامی در سال ۵۷ به واسطه مردم و امام (ره) کاشته شد و امروز به درختی تناور تبدیل شده‌است، گفت: این نظام در طول ۴۳ سال گذشته دستاوردهای مهمی در زمینه رفاهی، بهداشتی، درمانی، گازرسانی، حوزه دفاعی و نظامی داشته است.
حسن بهرام نیا با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با بیان اینکه عزم جدی دولت برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار است و افتتاح طرح ها و پروژه‌های مهم گازرسانی، سرآغاز رشد و توسعه در این شهرستان خواهد بود، افزود: سیاست دولت سیزدهم حول عدالت محوری و توانمندسازی است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه این دهه مبارک بستری برای طلوع نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل (ره) بود که معجزه قرن را رقم زد، اظهار داشت: امروزه به برکت نظام حتی روستاهای محروم در شهرستانهای همچون چرداول و هلیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
استاندار با اشاره به اینکه نتیجه کار مشارکتی اعم از اهدا زمین برای کار گارزسانی و تلاش مجموعه گاز استان باعث شده است که در دل کوه‌های مناطق روستایی شاهد روشن شدن مشعل گاز باشیم، تصریح کرد: گازرسانی به مناطق کمتر برخوردار و محروم از برکت نظام جمهوری اسلامی است و مردم بخوبی این خدمات را می‌بینند و قدردان خدمات نظام هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان