طرح ممنوعیت تردد در مناطق سه گانه از روز شنبه در استان اجرا می شود
طرح ممنوعیت تردد در مناطق سه گانه از روز شنبه در استان اجرا می شود
استاندار ایلام گفت: طرح ممنوعیت تردد در مناطق سه گانه از روز شنبه اول آذر ماه سال جاری در استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قاسم سلیمانی دشتکی” افزود: تردد خودروهای غیر بومی در مناطق قرمز و نارنجی ممنوع خواهد شد و خروج خودروهای بومی از شهرها ممنوع و از ورود خودروهای غیربومی به شهرها نیز جلوگیری می شود.
وی اظهار داشت: این محدودیت شامل کسانی که دارای اضطرار بوده یا نیازهای عمومی را تامین و مربوط به پیمانکاران، کارخانجات و یا واحدهای تولیدی نمی شود، این افراد باید در فرمانداری و نیروی انتظامی شماره خودرو را ثبت تا مجوزهای لازم را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: سومین طرح شامل تعطیلی های عمده است که استان به قسمت قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شده و تردد غیرمجاز در مناطق قرمز تا ۱۰ میلیون ریال و در مناطق نارنجی تا پنج میلیون ریال جریمه در پی خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت گروه های شغلی ۲ ، سه و چهار در مناطق قرمز، گروه شغلی سه و چهار در مناطق نارنجی و گروه شغلی چهار در مناطق زرد ممنوع است.
وی ادامه داد: کارکنان ادارات در مناطق قرمز با حداکثر یک سوم ظرفیت، در مناطق نارنجی حداکثر تا دوسوم و در مناطق زرد نیز با حداکثر یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد و در صورت وجود نیروی دارای بیماری زمینه ای می توانند از دورکاری استفاده کنند.
وی اضافه کرد: کارکنان سیستم بانکی نیز در مناطق قرمز با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت ادامه خواهند داد
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: سه طرح عمده کرونایی شامل مدیریت، نظارت و آموزش محله محور، محدودیت تردد و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تعطیلی نسبتا وسیع در سیستم اداری و بازار از روز شنبه در این استان اجرا می شود.
سلیمانی دشتکی افزود: طرح مدیریت، نظارت و آموزش محله محور با تقسیم بندی شهرهای استان و همکاری سپاه پاسداران، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، هلال احمر، شهرداری و سایر دستگاه های مسئول با محوریت بسیج اجرا می شود.
وی هدف از اجرای این برنامه را مدیریت قرنطینه کردن بیماران کرونایی و شناسایی نحوه ارتباط با خانواده و اطرافیان عنوان و تصریح کرد: مدیریت و قرنطینه غیرمستقیم و معکوس از دیگر جنبه های این طرح می باشد.
وی اظهار داشت: کسانی که دارای بیماری زمینه ای همچون سرطان و بیماری های قلبی و ریوی هستند و افراد مسن با توجه به اینکه خطر فوت بیشتری آنان را تهدید می کند، مورد نظارت دقیق قرار می گیرند، چراکه ۸۰ درصد فوتی های کرونا جزو این گروه هستند.
وی ادامه داد : این افراد در قالب مدیریت و قرنطینه غیرمستقیم و معکوس کنترل و نیازهای آنها در منزل تامین می شود تا نیازی به خروج از منازل نداشته باشند و در جلسه فردای ستاد کرونا در خصوص آن بحث بیشتری خواهد شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان