طرح زیباسازی مبلمان روستایی در حسن گاوداری ادامه دارد
طرح زیباسازی مبلمان روستایی در حسن گاوداری ادامه دارد
طی دوسال گذشته کارهای عمرانی قابل قبولی در سطح کوچه ها، معابر، جوی و جدول،راه دسترسی به آرامستان روستا و غیره در روستای حسن گاوداری انجام شده که با گذشته قابل قیاس نیست ولی هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام؛ خدمت کردن به مردم و آنهم بدون در اختیار داشتن اعتبارعمرانی کافی؛ کار بزرگ و ارزشمندی است که از عهده هر کسی بر نمی آید، دهیاری این روستا در همه زمینه ها از جمله کارهای عمرانی، فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت، به سرانجام رساندن طرح هادی و عمرانی و غیره به مبلمان روستا زیبایی خاصی بخشیده که نسبت به دو سال گذشته تفاوت زیادی کرده است.

وظیفه یک دهیاری انجام کارهای داخل روستاست، اما علیزاده دهیار این روستا برای انجام کارهای خارج از روستا از جمله محور ارتباطی روستا، آرامستان و غیره که خارج از محدوده روستا هستند با همیاری مردم و کمک های مالی آنان ، تلاش خود را دوچندان کرد که در سایه این دلسوزی ها یکی پس از دیگری به نتیجه رسید.

در سال جاری دهیار این روستا در بین دهیاری های شهرستان بعنوان نمونه انتخاب شد و شاید یکی از معیارهای این انتخاب از نظر مسئولان؛ مردمداری و خدمت به مردم روستا بود و دیگری در سایه تلاش های او عمران و آبادانی روستا نسبت به گذشته تغییرات اساسی ایجاد شده بود ویا پیگیری های بی وقفه او برای رفع مشکلات روستا در زمینه های مختلف بوده است.

این روستا در زمان جنگ تحمیلی جوانان خود را به جبهه های حق علیه باطل اعزام کرد تا شاید بتواند از این طریق دین خود را ادا کند، امروزه وظیفه مسئولان استانی است که نارسایی ها و مشکلات این روستا را یکی پس دیگری برطرف کنند ولی متأسفانه تاکنون این چنین نبوده است.

چندین سال است که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی می گذرد، هنوز بوی عطر شهیدان و فرهنگ ایثار و شهادت در تک تک کوچه های آن حس می شود، امروزه هر زمانی که نیاز باشد ساکنان این روستا همچون زمان دفاع مقدس در همه صحنه های مختلف نظام حضوری گسترده خواهند داشت؛ مشکلات امروزی ذره ای از ارادت آنها به نظام و آرمان های انقلاب و در راس آن به مقام معظم رهبری نکرده و نخواهد کرد همیشه برای جانفشانی آماده هستند.

شهیدان ” بهرام کمرخانی” ، ” منصور آقابیگی”، ” نبی ولیزاده”، ” سرحد عبدالهی”،”حاتم صیدزاده”، “عباس نوری”، “اصغر شوهانی”، “میرشکار یاری”، “محمدپاشا اسماعیلی زاده” و ” فرید اسماعیلی” در زمان دفاع مقدس از لذت های دینوی خود گذشتند تا دشمنان این مرز و بوم بدانند که ایران اسلامی و در رأس آن مقام عظمای ولایت؛ جوانانی همچون اینها دارد که نگذارند حتی یک وجب خاک آن بدست دشمنان این مرز و بوم بیفتد.

برخی از این شهدای والامقام در زمان جنگ تحمیلی با اینکه نوجوان بودند و هم سن و سالان آنان هنوز بازی های کودکانه را مشق می کردند اما آنها به ندای پیر جماران لبیک گفتند و به کمک رزمندگان اسلام شتافت و در چندین عملیات مهم شرکت کردند و جدیت، شجاعت، شهامت، دلیری و تلاش آنان در بین رزمندگان زبانزد عام و خاص بودند و در نهایت به آرزوی دیرنیه خود رسیدند، اما امروزه آنچنان که باید و شاید به این این روستا توجه نمی شود.

این روستا در زمینه های مختلف همچون آنتن دهی تلفن همراه،محورهای مواصلاتی، جاده های بین مزارع و عشایری، نبود مراکز آموزشی از ابتدایی به بالا، لوله کشی آب شرب این روستا مربوط به قبل از انقلاب است و مشکل کم آبی قسمت بالای روستا، مبلمان روستا، نبود نانوا، عدم تکمیل طرح هادی روستا، بیکاری جوانان و هزاران مورد دیگر با مشکلات عدیده ای روبرو است.

در سال های گذشته، بیش از ۵۰۰ خانوار این روستا بدلیل عدم وجود زیرساخت ها و مشکلات و عدم توجه مسئولان وقت؛به شهر ایلام و دیگر شهرهای کشور مهاجرت کرده اند و این زنگ خطری است که آینده این منطقه را تهدید می کند و اگر مسئولان چاره اندیشی نکنند این روستا خالی از سکنه خواهد شد.

دهیار روستای حسن گاوداری از اجرای  پروژه پل بتنی برای دفع آبهای فصلی و فاضلاب روستا خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه که از نیازهای اساسی روستا بود مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است تا در فصل سرد سال و بارش از خسارت های مالی و جانی به ساکنان روستا جلوگیری شود.

احمد علیزاده افزود: این روستا دارای ۱۰ شهید و ۱۵۰ جانباز است و به منظورپاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت تابلوی تمثال شهدا در ورودی روستا نصب شده و با توجه این روستا دارای طبیعتی بکر و زیبا است و یکی از مناطق هدف گردشگری در سطح شهرستان است و هر ساله شاهد تردد زیادی از گردشگران و طبیعت دوستان هستیم تلاش های قابل قبولی برای ساماندهی مسیر آنان انجام شده است.

وی از حسین تراب زاده ناظر فنی دهیاری های شهرستان سیروان قدردانی کرد و اظهار داشت: خیابان منتهی به آرامستان روستا در گذشته با مشکلات فراوانی روبرو بود و با استفاده از کمک های مردم خود روستا و دیگر ساکنان این روستا که هم اکنون در ایلام و تهران زندگی می کنند و با استفاده از اعتبارات دهیاری ضمن آسفالت خیابان ۸ متری ، جوی و جدول این مسیر انجام شد وهم اکنون زیبایی خاصی به مبلمان روستا بخشیده است

دهیار روستای حسن گاوداری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی بخشداری کارزان برای انجام کارهای عمرانی روستا به این دهیاری اختصاص یافته که در سر فصل های مختلف از جمله زیباسازی محیط روستا ، شن ریزی ، تسطیح خیابان ، سنگ فروش و بتن ریزی و غیره هزینه شده است، تصریح کرد: دولت سیزدهم به مناطق کمتر توسعه یافته روستایی توجه ویژه ای دارد  که زیباسازی مبلمان این روستا  در همین راستا انجام شده است.

علیزاده تاکید کرد: اجرای پروژه نصب نرده و حفاظ پل انتهای روستا، جایگاه پسماند برای جمع آوری پسماند های عادی، پروژه غسالخانه و سرویس بهداشتی و پروژه آرامستان با همیاری مردم روستا، کانال سنگی خیابان انتهای روستا، آسفالت خیابان منتهی به آرامستان روستا، بیس ریزی وتسطیح و شن ریزی گذرهای خاکی روستا،جدول گذاری خیابان منتهی به قسمت برآفتاب روستا، دیوارنگاره آرامستان روستا با همیاری مردم، بتن ریزی و سنگفرش کوچه و معابر،پارکینگ آرامستان و تسطیح و شن ریزی و آسفالت آن و نصب و حفاظ بر روی پل وسط این روستا از اقدامات مهم این دهیاری در طول ۲ سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار دولت تاکنون هیچ کدام از خانوارهای این روستا به شهر مهاجرت نکرده اند،گفت: تلاش می شود با ایجاد زیرساخت های مناسب  زمینه مهاجرت معکوس به روستا فراهم شود.

پایان خبر

  • نویسنده : محمدکریم ویسی