طرح جامع شهر ایوان تا پایان نیمه اول سال جاری نهایی خواهد شد
طرح جامع شهر ایوان تا پایان نیمه اول سال جاری نهایی خواهد شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه شورای اداری شهر ایوان، ضمن تشریح اقدامات این اداره کل در شهرستان ایوان، گفت: طرح جامع شهر ایوان تا پایان نیمه اول سال جاری نهایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “عبدالله بهادری” در این جلسه که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: احداث راه آهن در یک قطعه ۱۷ کیلومتری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان از سمت اسلام آباد آغاز شده که برای تسریع اجرای این قطعه و اجرایی قطعات دیگر به سمت شهرستان ایوان و ایلام می بایست تخصیص اعتبار افزایش یابد.
وی در خصوص چهار خطه شدن قطعات باقیمانده ایلام- ایوان- قلاجه عنوان کرد: مقدمات اخذ مجوز ماده ۲۳ و در پیوست بودجه قرار گرفتن این مسیر فراهم شده که در صورت تحقق این مهم اجرایی خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی ضمن اعلام آخرین مراحل نصب تأسیسات تکمیلی تونل قلاجه، در مورد ادامه احداث کنارگذر ایوان اظهار داشت: بحث تملک اراضی محدوده این طرح درسال گذشته به انجام رسید و کار پیمانکار قبلی خاتمه یافت و ادامه اجرای این پروژه در دو قطعه تعریف شده که قطعه اول در حال انعقادقرارداد است و قطعه دوم نیز در دست مناقصه قرار دارد.
مهندس بهادری در مورد طرح جامع شهر ایوان بیان داشت: این طرح تا پایان نیمه اول سال جاری نهایی خواهد شد.
وی افزود: برای آسفالت معابر بافت‌های فرسوده شهر ایوان ۲۰۰ تن قیر رایگان به ارزش ۲ میلیارد تومان از طرف راه و شهرسازی استان در اختیار شهرداری ایوان قرار داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان استفاده از ظرفیت تسهیلات کم بهره برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر ایوان مانند تمام شهرهای استان را فرصت ارزشمندی خواند و گفت:  برای احداث هر واحد در بافت فرسوده مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات( مراکز استانها۳۵۰ میلیون تومان)  در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام