طرح ابتکاری چرداول برای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا
طرح ابتکاری چرداول برای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا
فرماندار شهرستان چرداول از طرح ابتکاری این شهرستان برای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: مهار ویروس کرونا فقط با همکاری مردم امکانپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “الیاس فتاحی” در نشست خبری با جمعی اصحاب رسانه های استان با بیان این که در این طرح ، تقسیم بندی شهرستان به بخش های مختلف برای مهار کرونا را در نوع خود جالب دانست و اظهار داشت : با توجه به دستور ستاد کرونا درخصوص ممنوعیت برگزاری جلسات با حضور بیش از ۱۰ نفر، این فرمانداری در طرحی ابتکاری اقدام به تقسیم شهرستان به ۷ قسمت نمود .
وی افزود: مسئولیت اجرای طرح ها و دستور العمل های مقابله با کرونا بر عهده ۴ شهردار و ۳ بخشداری در کل شهرستان قرار گرفت که در شهر ها مدیریت و اجرای دستور العمل ها بر عهده شهرداران و در روستاها  نیز بر عهده ای دهیاران با مدیریت بخشداران قرار گرفت .
فتاحی یادآور شد :در این  طرح دیگر نیازی به حضور اعم مسئولین در ستاد کرونا شهرستان نبوده و شهرداران و بخشداران که درمجموع ۷  نفر هستند به نمایندگی از دیگر افراد در جلسه حضور یافته و دستورات توسط این عزیزان به زیر مجموعه ها برای اجرا اعلام می گردد.
وی خاطر نشان کرد: در این طرح که با استقبال عموم همراه شده مدیریت در هر منطقه به خود مسئولان محلی و عموم مردم واگذار شده است .
فرماندار چرداول  با اشاره به اینکه “نه گفتن مردم به تجمعات و مراسمات فاتحه خوانی” باعث کاهش ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شده است، اظهار داشت: تدبیر و مدیریت مسئولان شهرستان و اجرای دقیق بخشنامه ها و قوانین ستاد کرونا توسط بخشداری ها، دهیاری ها و عموم مردم و فرهنگ پیشگیری از این ویروس منحوس ، کنترل به موقعه باعث کاهش ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شده است.
وی با اشاره به شیوع کرونا ، افزود: با بسیج تمامی امکانات و همراهی نیروهای نظامی و انتظامی به مقابله با این ویروس محنوس پرداخته شده است.
فتاحی  یادآور شد: مردم با فرهنگ شهرستان چرداول با همکاری با ستاد کرونا و راه اندازی کمپینگ های نه گفتن به طبیعت و مراسمات مختلف مسئولان را در کنترل و مهار این ویروس یاری کردند.
وی  با اشاره به موج دوم کرونا در جامعه، بیان داشت: در موج دوم آسیب های فراوان و افزایش مبتلایان را در بر داشت.
فرماندار چرداول به پویش همدلی برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا اشاره و افزود: کمک های جمع آوری شده حاصل از این طرح بین بیش از۶۲۰ نفر با مبلغ ۴۰۰ هزار تومان اهدا گردید .
فرماندار چرداول در بخش دیگری از سخنانش گفت: آگاهی بخشی به جامعه مهمترین نقش خبرنگاران در دوران حساس در جامعه است.
فتاحی افزود: خبرنگاران به عنوان چشم های دنیای جامعه و با مشاوره و پیگیری های خود باعث پیشرفت جامعه هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان