ضریب پوشش بیمه ای در ایلام بیش از ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است
ضریب پوشش بیمه ای در ایلام بیش از ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده است
مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ضریب پوشش بیمه ای در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴۸ درصد بوده که در مهرماه سال جاری این رقم به ۵۲.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «علی اشرف تابانی» در حاشیه آغاز به کار جشنواره جام رسانه ای امید با اشاره به اینکه این سازمان با ارائه خدمات متنوع و غیرحضوری به جامعه هدف رضایت نسبی مردم را فراهم کرده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی از بدو تولد تا هنگام مرگ در کنار مردم است و به آنان در زمینه های مختلف خدمت رسانی می کند.
وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی قدمت و نوع کار آن با سایر بیمه ها متفاوت است و یک بیمه اجباری است و برای کارگاه و کارفرما اجباری است، اظهار داشت: درمان افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در تمام مراکز ملکی رایگان است و در بیمارستان های دولتی تا ۹۰ درصد رایگان و در بیمارستان های خصوصی طبق تعرفه نظام پزشکی پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه کار و کارآفرینی کلید توسعه هر کشوری است و بذر امید در جامعه می کارد، تصریح کرد: کارفرمایان و کارآفرینان مجاهدان عرصه اقتصاد هستند، این قشر در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی به عنوان موتور محرکه چرخه اقتصاد، نقش مهمی در توسعه و پویایی جامعه دارند.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد یکهزارو ۲۷۰ کارفرما به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان در سطح استان مشمول تقسیط بدهی شده بودند، خاطرنشان کرد: در مهرماه سال جاری به تعداد ۴ هزارو ۸۲۱ کارفرما با مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان و طی ۳۶ ماه تقسیط شده اند که این موضوع بخاطر جلوگیری از تعطیلی کارگاه و خروج نیرو بوده است.
تابانی با بیان اینکه در استان ایلام نزدیک به ۵۳ درصد از جمعیت ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این پوشش بیمه شامل ۷۹ هزار اشتغال است، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر خدمات کوتاه مدت در استراتژی مقرری نظیر استراحت پزشکی، بیمه بیکاری، کمک هزینه بارداری، بیماری و سایر هزینه ها، تعهدات بلند مدت نظیر بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت را تحت حمایت خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین علاوه بر خدمات متنوع به بازنشستگان در مواقع اضطراری با پرداخت وام مشکلات آنان را برطرف می کند، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد یکهزارو ۱۰۰ فقره وام به بازنشستگان پرداخت شده که طی سال گذشته و امسال تا مهرماه به ۳ هزارو ۲۳۰ نفر از آنان وام ۱۲ تا ۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه سال گذشته و امسال تاکنون ۵۵۰ نفر از بازنشستگان به مشهد مقدس اعزام شده اند، گفت: از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا مهرماه سال جاری به تعداد یکهزارو ۷۱۷ نفر هزینه کمک ازدواج به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به جامعه هدف این سازمان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا مهرماه سال جاری به ۴ هزارو ۶۹۳ نفر کمک هزینه بارداری پرداخت شده است، افزود: به منظور جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به این تعداد نفر پرداخت شده است.

تابانی با اشاره به اینکه ارائه ۵۷ خدمت به صورت غیرحضوری در سال جاری موجب کاهش ۸۰ درصدی مراجعه مردم به شعب تامین اجتماعی در اقصی نقاط استان شده است، اظهار داشت: یکی از کارهایی که این سازمان در حال رصد آن می باشد بحث خدمات غیر حضوری است که مردم کمتر هزینه کنند و در رفاه بیشتری زندگی کنند.

#پیشرفت_ایران

#پیشرفت_ایلام

#جام_امید

#گروه_رسانهای_جزمان_سپهرایلام

  • نویسنده : ایرج ملکی