ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان تا پایان سال جاری به ۹۹ درصد می رسد
ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان تا پایان سال جاری به ۹۹ درصد می رسد
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۵۷ روستا تا پایان سال جاری گفت: با تکمیل این پروژه ضریب نفوذ گاز در روستاهای این استان به ۹۹ درصد می رسد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، مهندس “عباس شمس اللهی” با اعلام این خبر اظهار کرد: سال گذشته گاز رسانی به ۱۴۶ واحد صنعتی، نصب ۱۳ ایستگاه میترینگ، اجرای ۶۱ کیلومتر خط تغذیه و شبکه برای صنایع به انجام رسید که این میزان عملیات گازرسانی، به عنوان یک رکورد برای شرکت گاز استان ثبت شد. 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۹۳ واحد صنعتی و تولیدی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع، موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

وی گفت: یکی از مهمترین خدمات شرکت گاز استان، تامین گاز جایگاه های سی ان جی در استان است که در حال حاضر ۲۲ جایگاه سی ان جی در استان فعال است.

شمس اللهی با اشاره به اینکه جایگاه های سی ان جی در ایلام به شرکت گاز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بدهی دارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تعامل های بسیار خوب تاکنون گاز هیچکدام از جایگاه های سی ان جی استان قطع نشده و بدهی ها به روز پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام عنوان کرد: سال گذشته ۴۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از طریق جایگاه های سی ان جی استان استفاده شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۰ پیمانکار در اجرای تکمیل پروژه گازرسانی به ۲ شهرباقی مانده استان در شهرستان دهلران یادآور شد: کار عملیات اجرایی شبکه گاز داخل شهرهای میمه و پهله و بخش عمده ای از روستاها نیز  انجام شده و همراه با پیشرفت خط تغذیه نصب علمک در شهرها و روستاها در دستور کار قرار دارد.

عباس شمس اللهی گفت: با تلاش های صورت گرفته در شرکت گاز استان ایلام و در راستای خدمت به هم استانی های عزیز در جهت استفاده از نعمت گاز طبیعی و کاهش مصرف سوختهای فصیلی، هم اکنون ۴۵۹ روستا و ۲۳ شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان