ضرورت پیوست عدالت در تمام فعالیت های آموزش و پرورش/ باید به سمت مردمی سازی در آموزش و پرورش برویم
ضرورت پیوست عدالت در تمام فعالیت های آموزش و پرورش/ باید به سمت مردمی سازی در آموزش و پرورش برویم
وزیر آموزش و پرورش از مصادیق ترویج عدالت در آموزش و پرورش را نصیب برابر آموزشی و توسعه ی آن دانست و گفت: برای گسترش آن در اجرای طرح های آموزشی و پرورشی داشتن پیوست عدالت لازم می باشد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “یوسف نوری” در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان ایلام ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام امام حسین را ذبح عظیم الهی عنوان کرد و اظهار داشت: از حضور در استان ایلام خوشحالم چرا که استان ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات امتیاز بزرگ امکان خدمت به زوار امام حسین (ع ) دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر هدف امام حسین از قیام و امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل حکومت اسلامی دانست و افزود: مهمترین اقدام بعد از تشکیل حکومت حفظ آن است که به فرموده حضرت امام (ره) حفظ حکومت اسلامی از اوجب واجبات است.

نوری عنوان کرد: برای حفظ حکومت اسلامی باید تلاش کرد تا حکمرانی شایسته اسلامی و گسترش عدالت ترویج شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح های اجرا شده در استان ایلام از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خواست نسبت به پیگیری و طراحی پروژه های عمرانی در آموزش و پرورش اهتمام لازم را داشته باشند و باب تعامل برای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت با تمام دستگاه‌های اجرایی را باز نگه دارند.

وی با اشاره به ظرفیت خیرین مدرسه ساز، استفاده و تقویت زمینه ی حضور آنان برای کمک به آموزش و پرورش را خواستار شد.

نوری گفت: باید برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در قالب سند تحول بنیادین به سمت مردمی سازی پیش رفته و زمینه حضور مردم و مشارکت آنان را فراهم نماییم.

عضو کابینه سیزدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود رفع کمبود های آموزش و پرورش را مستلزم وجود مدیریت هیاتی و میدانی دانست و اضافه نمود: با حضور مستمر در بین جامعه‌ی هدف، مشکلات احصا و تصمیم گیری لازم و مقتضی در محل انجام گیرد.

نوری استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ برای کمک به آموزش و پرورش را خواستار شد و از مدیر کل استان خواست نسبت به جذب و حمایت شرکت‌های بزرگ صنعتی استان از آموزش و پرورش اقدام لازم را به عمل آورد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحث رتبه بندی معلمان از رفع اشکال مصوبه رتبه بندی خبر داد و افزود: تلاش ما اینست این لایحه به نحو مطلوب اجرایی گردد و دغدغه‌ی همکاران مرتفع شود.

نماینده ویژه رییس جمهور در سفر به استان ایلام در ادامه صحبت های خود به ذکر ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی مرحوم دکتر عادل آذر اشاره کرد و ایشان را یکی از دانشمندان موفق جهان اسلام برشمرد که مقالات و پژوهش های منتشر شده وی از پراستنادترین مقاله های علمی در سطح کشور و حتی جهان اسلام بوده است.

یوسف نوری در پایان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی مرحوم دکتر عادل آذر، اظهار داشت: دکتر آذر فردی است که زندگی‌اش را وقف کارهای علمی و پژوهشی کرده بود.

وزیر آموزش و پرورش شخصیت دکتر آذر را شخصیتی فراجناحی و خدوم به مردم توصیف نمودند که از جمله کارهای ماندگار وی را ویرایش نهایی سند تحول دولت بیان کرد.

  • نویسنده : الهام مهدیان