ضرورت درج قیمت توسط واحدهای صنفی در ایلام
ضرورت درج قیمت توسط واحدهای صنفی در ایلام
بازرس کل ایلام گفت: ارائه نکردن فاکتور خرید، نامشخص بودن قیمت خرید یا فروش، کم یا گران فروشی از عمده‌ترین تخلفات برخی واحدهای صنفی میدان و بازار میوه و تره بار ایلام است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “مهدی اصلانی کرچی” با اشاره به الزام واحدهای صنفی در خصوص درج قیمت اقلام، اظهار داشت: مواردی از تخلف در بازار میوه و تره بار شهر ایلام مشاهده شد که پرونده تخلف این واحدها به تعزیرات حکومتی برای بررسی و تعیین جریمه تخلف ارجاع داده شده است.

وی در طرح ویژه بازرسی فوق العاده از بازار و مراکز ذخیره و توزیع اقلام ضروری ایلام افزود: بازرسی فوق العاده از بازار عید نوروز قبل و حین تعطیلات نوروزی حسب دستور بازرسی کل کشور در تمام نقاط استان در حال انجام است و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

بازرس کل ایلام ادامه داد: اتحادیه میوه و تره بار و خواربار فروشان باید برای جلوگیری یا کاهش تخلفات عملکرد بهتر و منسجم‌تری در تامین و عرضه اقلام ضروری و کالاهای مصرفی داشته باشند.

اصلانی کرچی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز با سیاست گذاری بهتر، از مرحله تولید محصول تا زمان توزیع و خرید کالا از سوی خریدار باید با برنامه ریزی منسجم‌تری عمل کند.

بازرس کل استان ایلام یادآور شد: به عنوان مثال باید میزان مصرف میوه و صیفی مورد نیاز بازار، نرخ خرید و فروش کالا، مراکز عرضه و مقدار موجودی استان مشخص باشد.

  • نویسنده : الهام مهدیان