صادرات در مرز مهران برای دو استان ایلام و واسط حیاتی است
صادرات در مرز مهران برای دو استان ایلام و واسط حیاتی است
استاندار ایلام با اشاره به اینکه صادرات در مرز مهران برای دو استان ایلام و واسط بسیار مهم و حیاتی است، گفت: برگزاری باشکوه کنگره اربعین از مصادیق حسن همجواری و همکاری دو استان ایلام و واسط است .

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام؛ حسن بهرام نیا  در نشست مشترک بررسی مشکلات و مسایل مرز تجاری مهران که با محمد جمیل المیاحی استاندار واسط در شهر کوت مرکز استان واسط عراق برگزار شد‌،افزود:.کارهای بزرگی بین دو استان از جمله برگزاری کنگره اربعین انجام شده است و باید موضوعات و مسایل دیگر را هم بررسی کنیم تا این مشکلات و مسایل بزرگ نشوند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: مرز مهران بین ۱۲ مرز زمینی کشور، مهم‌ترین مرز بین دو کشور از نظر مبادلات و حجم ریالی است و اهمیت آن استراتژیک است و باید آن را حفظ کنیم.

وی با انتقاد از توقف طولانی کامیون‌ها، خواستار تثبیت نرخ‌ نامه کرایه‌ بار در مرز مهران شد وتصریح کرد: برخی موارد مشاهده می‌شود که نرخ کرایه‌های مشخص و مصوب از سایر مرزها به کوت و بصره، با نرخ کرایه‌ها از مرز مهران به شهر کوت بسیار تفاوت قیمت دارد که درخواست داریم مرز تجاری از سوی کشورعراق فعال و موانع برطرف شود چراکه فعالیت این دو مرز به نفع دو استان است.

استاندار ایلام با اشاره به پیشنهاد استاندار واسط در خصوص برپایی نمایشگاه در واسط، گفت: ایلام آماده برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات کشاورزی و صنعتی در استان واسط است.

همچنین محمد جمیل المیاحی استاندار واسط در شهر کوت مرکز استان واسط عراق در این دیدار گفت:مشکلات و سو تفاهمات در مرز تجاری مهران برطرف می‌شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان