شناسایی ۱۱۹ ابتلای جدید به کرونا در استان ایلام / ۲ مورد هم فوت شدند
شناسایی ۱۱۹ ابتلای جدید به کرونا در استان ایلام / ۲ مورد هم فوت شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱۹ مورد مثبت جدید ابتلای به بیماری کرونا در استان شناسایی شد و متاسفانه ۲ مورد هم فوتی ناشی از این بیماری داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمد کریمیان” ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با توجه به وضعیت نگران کننده افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ضروری است، اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان  طی شبانه روز گذشته به تعداد ۴۸۶۹ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت شده و  مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه در استان به ۱۴۴ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه  ۲ مورد فوتی  مربوط به شهرستان های دهلران و سیروان است، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۴ هزار و ۸۹ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و در حال حاضر نیز ۱۴۴ نفر  در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.

کریمیان با اشاره به اینکه شهرستان ایلام با ۲۱۴۴ مورد بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در استان ایلام، دارد، اظهار کرد: تا کنون در شهرستان ایوان ۵۰۴نفر، در شهرستان مهران ۲۶۳نفر، در شهرستان دهلران ۵۲۰نفر، در شهرستان آبدانان۳۰۷ نفر، در شهرستان دره شهر ۳۷۲۹ نفر، در شهرستان ملکشاهی ۱۳۵نفر، در شهرستان چرداول ۲۸۴نفر، در شهرستان سیروان ۱۰۱نفر، در شهرستان بدره ۱۵۳ نفر و در شهرستان هلیلان ۸۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وی بیان کرد: شهرستان های ایلام، مهران، ایوان، چرداول، دهلران، آبدانان و دره شهر و بدره در وضعیت قرمز و شهرستان های ملکشاهی، سیروان و هلیلان در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته  در شهرستان ایلام ۴۲ نفر، در شهرستان ایوان ۱۰ نفر، در شهرستان  دره‌شهر  ۱۳ نفر، در شهرستان آبدانان ۲۲ نفر و شهرستان چرداول ۹  نفر، در شهرستان مهران ۸ نفر، در شهرستان بدره ۲ نفر، در شهرستان سیروان ۹ نفر  و در شهرستان هلیلان ۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

  • نویسنده : الهام مهدیان