شناسایی و ساماندهی ۵۲ کودک‌ کار در ایلام
شناسایی و ساماندهی ۵۲ کودک‌ کار در ایلام
مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: ۵۲ کودک کار طی سال گذشته در این استان شناسایی شده که ضمن ساماندهی از خدمات مختلف این اداره کل بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام به نقل از روابط عمومی بهزیستی ایلام، “حسین نورعلیوند” روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده (روزانه)، خود معرف، گشت سیار، شهرداری و غیره شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۷نفر دختر و ۳۵ نفر پسر بوده ادامه داد: این کودکان بین سنین ۶ تا ۱۸سال بوده  که عمده آنها به تعداد ۲۵ نفر بین ۱۰تا ۱۴سال سن داشته اند.

به گفته وی، تمامی این کودکان بومی استان و دارای سرپرست و خانواده بوده که به دلائل مختلف اقتصادی و معیشتی اقدام به کار کردن کرده اند.

مدیر کل بهزیستی ایلام تاکید کرد: در راستای توانمندسازی خانواده های این کودکان کارگاه آموزشی خیاطی برای مادران این کودکان برگزار و بسته های حمایتی بین آنان توزیع شده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها، بررسی روند تحصیل و در صورت ترک تلاش برای بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی و ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان را از جمله حمایتهای این اداره کل برشمرد.

به گفته نورعلیوند، این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار گرفته اند.

  • نویسنده : الهام مهدیان