شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام چهار رقمی شد
شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام چهار رقمی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به یک هزار و چهار نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ مورد جدید کرونا در استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، دکتر”محمد کریمیان”  ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به تعداد ۱۰۰۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

 وی با بیان اینکه  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب مورد جدید، مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه به ۶۶ نفر  افزایش یافته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه مورد فوتی جدید متعلق به شهرستان ایلام  است، افزود: در حال حاضر ۲۵ نفر از مبتلایان به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و تا کنون نیز ۸۰۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

 کریمیان با اشاره به اینکه افزایش تعداد مبتلایان در استان مربوط به افزایش میزان بیماریابی در سطح مراکز درمانی و بیمارستانی استان است، ابراز کرد: از سوی دیگر افزایش تعداد مبتلایان نشان دهنده عدم رعایت نکات و اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی اقشار مختلف مردم است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان ایلام  ۱۲ مورد، در  شهرستان ایوان ۵ مورد، در شهرستان دهلران ۲ مورد، در شهرستان مهران ۱ مورد، در شهرستان آبدانان ۲  مورد، در شهرستان دره‌شهر ۱ مورد، در شهرستان چرداول ۳ مورد، در شهرستان ملکشاهی ۳ مورد و  در شهرستان هلیلان ۴  مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است.

 کریمیان بیان کرد: تا کنون در شهرستان ایلام ۴۰۴ مبتلا و ۲۲ مورد فوتی، در شهرستان ایوان ۱۴۷ مبتلا و ١۵ مورد فوتی، در شهرستان دهلران ۹۱ مبتلا و ۴ مورد فوتی، در شهرستان مهران ۶۶ مبتلا و ۷ مورد فوتی، در  شهرستان آبدانان ۶۲ مبتلا و ۱ مورد فوتی، در شهرستان دره‌شهر ۵۵ مبتلا و ۶ مورد فوتی، در شهرستان چرداول ۴۷ مبتلا و ۳ مورد فوتی، در شهرستان بدره ۴۰ مبتلا و ۴ مورد فوتی، در شهرستان سیروان ۳۰ مبتلا و ٣ مورد فوتی، در شهرستان ملکشاهی ۳۵ مبتلا و ١ مورد فوتی و در شهرستان هلیلان ۲۷ مبتلا و بدون فوتی گزارش شده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان