شرکت گاز با گازرسانی به مناطق شهری و روستاهای مرزی استان در تأمین امنیت مشارکت کرده است
شرکت گاز با گازرسانی به مناطق شهری و روستاهای مرزی استان در تأمین امنیت مشارکت کرده است
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: شرکت گاز استان با گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان در مناطق مرزی، در تأمین امنیت مشارکت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، مهندس”عباس شمس اللهی” در دیدار با فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: با ابلاغ مصوبه تکمیلی وزارت نفت در افزایش سرانه گازرسانی به شهرها و روستاهای مرزی در دو سال گذشته، تعداد زیادی از روستاهای مرزی که قبلا توجیح اقتصادی گازرسانی طبق مقررات جاری نداشتند، گازدار شدند.
وی اظهار داشت: این مناطق شامل روستاهای مرزی در شهرستانهای دهلران و مهران و بخش بولی در شهرستان چوار می باشند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام همچنین گزارشی از عملکرد و وضعیت گازرسانی در حوزه های شهری، روستایی و صنایع تولیدی داد و اظهار داشت: هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت خانوار شهری و ۹۴ درصد جمعیت خانوار روستایی استان از نعمت گاز شهری برخوردارند و تعداد ۸۷۰ واحد صنعتی استان، کلیه شهرکهای صنعتی نیز از نعمت گاز بهره مند شده اند و از این طریق در کمک به جهش تولید و استمرار گردش اقتصادی این واحدها به استان کمک شایانی شده است.
شمس اللهی خاطرنشان کرد: با گازرسانی به مناطق باقیمانده شهری و روستایی استان و استفاده مردم از انرژی پاک گاز، علاوه بر کمک به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و رونق روستاها، مهاجرت معکوس، صرفه جویی و درآمد اقتصادی ناشی از جایگزینی مصرف سوخت های مایع و جلوگیری از قاچاق سوخت مرزی را به ارمغان خواهد آورد.
وی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا، همکاران ما در این شرکت طبق روال گذشته به انجام امورات و خدمات رسانی به مشترکین از طریق میز خدمت الکترونیکی و بصورت غیر حضوری توجه ویژه داشته اند و انجام خدمات مشتریان در کمترین زمان ممکن و جلب رضایت حداکثری ایشان را در سرلوحه کار خود قرار داده اند.
فرمانده انتظامی استان ایلام در این دیدار گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه باید در تأمین امنیت مشارکت کنند که در این راستا عملکرد شرکت گاز استان ایلام در گازرسانی به روستاها و بخش های محروم بخصوص روستاهای مرزی منجر به کاهش مهاجرت آنان شده است.
سرهنگ ” دلاور القاصی مهر” فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه با گازرسانی به مناطق محروم و مرزی استان از مهاجرت آنان جلوگیری شده است، افزود: با گازرسانی به روستاهای مرزی، این مجموعه در تأمین امنیت پایدار مناطق مرزی مشارکت کرده که قابل تقدیر و قدردانی است.
وی خاطرنشان کرد: شاید این مشارکت در دید مردم قابل مشاهده نباشد ولی در دید نیروهای انتظامی و امنیتی، کار بزرگ و ارزشمند و قابل توجهی در تأمین امنیت پایدار بوده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان