شرکت گاز ایلام به وعده‌های خود در حوزه گازرسانی عمل می‌کند/ مشعل گاز در روستای ” وری “ملکشاهی روشن شد
شرکت گاز ایلام به وعده‌های خود در حوزه گازرسانی عمل می‌کند/ مشعل گاز در روستای ” وری “ملکشاهی روشن شد
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه مشعل گاز در روستای وری شهرستان ملکشاهی روشن شد و مردمان این دیار به آرزوی دیرینه خود رسیدند، گفت: شرکت گاز استان ایلام به وعده‌های خود در حوزه گازرسانی عمل می‌کند و خدمات‌رسانی به مناطق روستایی و محروم را وظیفه خود می داند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمود کشاورز” در این آئین با اشاره به اینکه شرکت گاز استان برای گازرسانی به مناطق محروم و کمتر برخوردار استان، برنامه‌ریزی های مدونی در دستور کار دارد که تا پایان سال اجرایی می‌شوند، افزود: برای گازرسانی به روستای مذکور مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه و مقدار ۲ هزارو ۵۰۰ متر شبکه توزیع گاز اجرا شده است.
وی با بیان اینکه با گازرسانی به روستای وری ملکشاهی ۴۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، اظهار داشت: شهرستان ملکشاهی دارای ۳ شهر و ۲۸ روستا می‌باشد که ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۸۸ درصد جمعیت روستایی آن از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: از ابتدای گازرسانی به این شهرستان تاکنون، ۳۱۲ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز اجرا شده‌‌است و تعداد مشترکین مناطق شهری و روستایی این شهرستان ۷ هزارو ۷۸۰ مشترک بوده که در این راستا تعداد ۵ هزارو ۲۱۶ انشعاب علمک در شهرستان نصب شده است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در شهرستان ملکشاهی تنها ۳ روستای درگه، چشمه‌پهن و بلوطستان فاقد گاز وجود دارد که عملیات گازرسانی به آنها در حال اجرا بوده و بزودی روستای درگه نیز گازدار شده و تلاش می‌شود دو روستای مذکور نیز تا دهه‌فجر امسال گازدار شونند.
کشاورز تصریح کرد: با گازدار شدن این ۳ روستا، شهرستان ملکشاهی به مناطق سبز استان و کشور در مصرف انرژی خواهد پیوست.
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه دسترسی مناطق محروم به زیرساخت‌ها حق طبیعی مردم است، گفت: گازرسانی به مناطق محروم و دور از امکانات آنهم روستاهایی که در شرایط سخت و توپوگرافی خشن منطقه قرار گرفته‌اند، مصداق عدالت‌محوری و عدالت‌ورزی دولت خدمتگذار به روستائیان است.
“سعید هژبری” افزود: مجموعه شرکت گاز استان ایلام اعتقادی عمیق به توسعه استان‌ دارد و تعریف پروژه‌های گازرسانی در دست‌اجرای این شرکت که در محروم‌ترین مناطق کشور و دور‌افتاده ترین روستاهای استان ایلام هستند به‌خوبی قابل لمس و قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه طبیعت خشن و تحمیل هزینه های زیاد به پروژه‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار، مانع اصلی تاُخیر در اجرای عملیات گازرسانی به این مناطق است، اظهار داشت: اکثر روستاهای استان به برکت انقلاب و نظام از امکانات برخوردار شده و انتظار می‌رود مسئولان برای رضایتمندی این مردم شریف، سرعت خدمات‌رسانی خود را دوچندان کنند.
معاون عمرانی استاندار ایلام تصریح کرد: شرکت گاز استان یکی از دستگاههای تخصصی است که مطابق برنامه‌ریزی، تلاش می‌کند روستاهایی که تاکنون از نعمت گاز برخوردار نشده‌اند را به سرانجام برساند.
هژبری از تلاش‌های مدیرعامل، کارکنان شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق محروم استان قدردانی کرد و اظهار داشت: علیرغم همه موانع طبیعی و بافت کوهستانی اکثر مناطق استان، هم‌اکنون آمار ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی استان ۹۷ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است که نشان از تلاش بی وقفه این مجموعه در شرکت گاز استان است.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : پایگاه خبری جزمان