سهل‌انگاری مردم و مسوولان منجر به پیک چهارم کرونا در ایلام می‌شود
سهل‌انگاری مردم و مسوولان منجر به پیک چهارم کرونا در ایلام می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام با اشاره به سهل‌انگاری تعدادی از مردم و دستگاه‌های نظارتی در اجرای مصوبات ستاد کرونا، گفت: امکان وقوع پیک چهارم کرونا در صورت تداوم شرایط موجود در استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «معروف بسطامی» امروز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی کرونا اظهار داشت: ساده انگاری مردم در رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و کاهش نظارت ها از سوی برخی دستگاه ها باعث می شود آمار بستری و فوتی کرونا در هفته های آینده افزایش یابد.

وی یادآور شد: بازوی اجرایی قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان دستگاه های اجرایی و نظارتی هستند که این ارگان ها باید همچون گذشته تا زمان قطع کامل زنجیره کرونا تمام تلاش خود را بکار گیرند.

رییس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا ایلام تاکید کرد: اعمال محدودیت و ممنوعیت ها در شهرهای زرد و پرجمعیت استان همچنان ادامه دارد، چرا که مهم ترین عامل افزایش شیوع کرونا، اجتماعات خانوادگی و شبانه است.

بسطامی افزود: روسای ادارات و دستگاه ها باید به مصوبات و تمهیداتی که در خصوص مقابله به کرونا اتخاد می شود، پایبند و اهتمام لازم را برای اجرای این تصمیمات داشته باشند.

وی ادامه داد: هر استانی که بیشترین میزان رعایت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت و ممنوعیت ها در آن به ثبت رسیده به تناسب آن نیز بهترین عملکرد را در مقابله به کرونا داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام با تاکید بر افزایش نظارت های کرونا توسط دستگاه های اجرایی افزود: هفته گذشته یک مورد فوتی کرونا در استان به ثبت رسید، اما این میزان در این هفته به سه نفر افزایش یافته است که این آمار نشانگر افزایش شیوع کرونا در استان است.

بسطامی با قدردانی از کمیته های قرارگاه عملیاتی کرونا استان و اطلاع رسانی اصحاب رسانه، گفت: اصحاب رسانه مهم ترین نقش را در اطلاع رسانی مقابله با کرونا در استان بر عهده دارند.

وی کاهش میزان تعهد مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی در استان  را نگران کننده ذکر کرد و افزود: اصحاب رسانه و صدا و سیما در این مقطع حساس در زمینه تاکید بر رعایت پروتکل ها و عدم حضور در اجتماعات تولید محتوا کنند.

رییس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان ایلام با بیان اینکه در مرز بین بین المللی مهران احتمال افزایش شیوع کرونا وجود دارد، یادآور شد: نظارت بر رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها در این مرز نیز باید افزایش یابد.

بسطامی در خصوص برگزاری امتحانات حضوری در برخی مناطق استان نیز گفت: گزارش ها و مستندات رعایت پروتکل ها و استانداردهای بهداشتی بعنوان یکی از الزامات به قرارگاه عملیاتی کرونا استان ارایه شود.

وی در خصوص افزایش میزان تجمعات و گردهمایی ها در آرامستان ها بعنوان مهم ترین عامل شیوع کرونا تاکید کرد: نیروی انتظامی، شهرداری، مجموعه فرمانداری و سایر دستگاه‌های نظارتی همچون گذشته بیشترین نقش را در عدم اجتماعات در آرامستان ها برعهده دارند.

معاون استاندار ایلام بر نصب اپلیکیشن ماسک در کلیه دستگاه ها و سازمان ها تاکید کرد و افزود: نصب اپلیکیشن ماسک در کاهش شیوع و قطع زنجیره کرونا در استان بسیار نقش آفرین است.

بسطامی با اشاره به مشاهده یک نمونه کرونا جهش یافته انگلیسی در کشور اظهار داشت: مردم استان با رعایت دقیق پروتکل ها و همچنین با زدن ماسک بعنوان یک ضرورت مهم همواره مصوبات ستاد کرونا استانی و ملی را جدی بگیرند.

فرماندار ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: چنانچه مردم پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از حضور در اجتماعات و دورهمی ها بپرهیزند، بطور قطع به نقطه مطلوبی از نظر کاهش شیوع کرونا خواهیم رسید.

خیرالله گراوند افزود: اصناف بعنوان مهم ترین رکن مقابله به کرونا در شهرستان ایلام باید نه تنها خود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، بلکه وظیفه دارند به مشتریانی که فاقد ماسک هستند خدمات ارایه نکنند.

وی با بیان اینکه کلیه مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان نیز در شهرستان ایلام بطور جدی توسط دستگاه های نظارتی اجرا می شود، یادآور شد: مردم نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و با زدن ماسک و عدم حضور در اجتماعات نقش خود را در مقابله با کرونا ایفا کنند. 

فرماندار ایلام گفت: نیروی انتظامی، پلیس راهور، شهرداری و مجموعه فرمانداری ایلام باید نظارت در آرامستان ها را در روزهای آخر هفته افزایش دهند.

  • نویسنده : الهام مهدیان