سرویس دهی به مشتریان در پیاده رو ها ضایع کردن حقوق عابران پیاده است
سرویس دهی به مشتریان در پیاده رو ها ضایع کردن حقوق عابران پیاده است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت:سرویس دهی به مشتریان توسط اغذیه فروشی ها و فست فودی ها درداخل پیاده رو موجب تضییع حقوق عابران پیاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، سرهنگ “ابوالفضل کوهزادی” با بیان اینکه پیاده رو بخشی از خیابان محسوب شده که به عبور و مرور عابران پیاده اختصاص دارد؛ اظهار داشت: چنین فضائی متعلق به عموم مردم و عابران بوده و هیچکس حق اشغال کردن این فضا را ندارد.
وی با اشاره به اینکه عابران پیاده به عنوان یکی از کاربران ترافیک برای تردد ایمن و راحت در معابر شهری نیازمند مکانی امن و مناسب هستند، افزود: متاسفانه برخی از مغازه داران و فروشندگان پیاده رو را جزو ملک شخصی خوددانسته وبا دپوکردن کالا و ابزارآلات خود و همچنین خدمات دهی به مشتریان چنین حق قانونی و منطقی را از عابران پیاده سلب می‌کنند.
وی تصریح کرد: طبیعتاً عابران پیاده هنگامیکه با مانعی درمسیر حرکت خود درپیاده رو مواجه شوند به صورت ناخودگاه به سمت سواره رو منحرف و درطول خیابان به حرکت خود ادامه می دهند که این مسئله بالقوه خطرتصادف وسایل نقلیه با عابران را افزایش می دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: عابران پیاده در استان ایلام بیشترین سهم را در کشته های حوادث ترافیکی دارند که بخشی از این تصادفات به علت حرکات اجباری عابران درطول خیابانهای هسته مرکزی شهر روی داده است.
سرهنگ کهزادی بابیان اینکه پلیس صرفا نظاره گر تخلفات ترافیکی مغازه داران و فروشندگان در پیاده رو ها بوده و فاقداختیارات قانونی برای برخورد با آنها را می باشد ؛از دستگاه های مسئول خواست:به منظور احترام به حقوق عابران پیاده و افزایش ضریب ایمنی آنان با افراد مزاحم و ناقضان مقررات برخورد قانونی نمایند.

  • نویسنده : الهام مهدیان