زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمانی استان ایلام توسعه می یابد
زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمانی استان ایلام توسعه می یابد
وزیر بهداشت در سفر به استان ایلام چهار وعده بسیار مهم برای توسعه زیرساخت های بهداشت و درمانی استان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “سعید نمکی” امروز در سفر به استان ایلام وعده‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمانی استان ایلام ارائه کرد.

مهمترین وعده وزیر بهداشت، تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام بود، این بیمارستان از ۱۳۸۸ آغاز شده و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان ایلام راضی نیستم، گفت: حتماً باید تا ۶۰ روز آینده بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام تکمیل و بیمار وارد بیمارستان شود.

نمکی اضافه کرد: وزارت بهداشت از هیچ تلاشی برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان دریغ نخواهد کرد، مسئولان استانی برای تکمیل زیرساخت‌های این بیمارستان مثل راه دسترسی، آب و برق تلاش کنند.

یکی دیگر از وعده‌های وزیر بهداشت در استان ایلام، احداث مرکز رادیوتراپی در استان بود، ایلام هم اکنون تنها استانی در کشور است که این مرکز را ندارد.

نمکی در مورد احداث این مرکز در استان نیز بیان کرد: با اشاره به اینکه پروژه مرکز رادیوتراپی در مرکز استان از همین امروز در استان باید شروع شود، گفت: به محض تعیین محل این مرکز، بلافاصله دستگاه رادیوتراپی وارد استان می‌شود.

مردم شهرستان ملکشاهی سالهاست با نبود بیمارستان دسته و پنجه نرم می‌کنند، سال ۱۳۹۲ کلنگ احداث یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرستان به زمین زده شد ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

این طرح هم اکنون روند کندی دارد و طبق گفته مسئولان ۶۰ درصد پیشرفت دارد، نمکی وزیر بهداشت در مورد این طرح نیز گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهر ملکشاهی نیز تا پایان دولت نیز باید تکمیل شود.

اختصاص دو دستگاه سی تی اسکن دیگر به استان ایلام دیگر وعده مهم وزیر بهداشت به مردم استان ایلام بود، یکی از این دستگاه‌ها قرار است در شهرستان دهلران راه اندازی شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان