رقابت بیش از ۱۳ هزار نفر داوطلب ایلامی در آزمون کنکور
رقابت بیش از ۱۳ هزار نفر داوطلب ایلامی در آزمون کنکور
معاون آموزشی دانشگاه ایلام از آغاز آزمون کنکور سراسری با حضور سیزده هزار و ۱۷۶ نفر داوطلب از روز چهارشنبه هفته جاری در ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «کریم کوخایی زاده» با اشاره به آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: از صبح روز چهارشنبه چهاردهم تیر ماه، آزمون کنکور سراسری با رقابت گروه‌های علوم انسانی، ریاضی و فنی آغاز و در نوبت عصر هم داوطلبین گروه هنر به رقابت می‌پردازند.

وی حوزه های امتحانی در سطح استان ایلام را ۲۴ حوزه اعلام کرد و افزود: ممکن است در کارت‌های ورود به جلسه داوطلبین، نقص‌هایی وجود داشته باشد که برای حل این مشکل در حوزه‌های امتحانی و دانشگاه ایلام باجه‌های رفع نقص مستقر می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام همچنین به تعداد داوطلبین آزمون کنکور امسال اشاره کرد و گفت: سیزده هزار و ۱۷۶ نفر در آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۳۶ نفر داوطلب زن و پنج هزار و ۹۹ نفر نیز داوطلب مرد هستند.

کونایی زاده با بیان اینکه بیشترین تعداد شرکت کننده مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است، اظهار کرد: تعداد داوطلبین گروه علوم تجربی هفت هزار و ۳۴۳ نفر، گروه علوم انسانی سه هزار و ۹۰۳ نفر، ریاضی ۷۷۵ نفر، هنر ۳۷۹ نفر و همچنین زبان‌های خارجی ۸۲۰ نفر داوطلب شرکت کردند.

  • نویسنده : الهام مهدیان