رعایت اخلاق، انصاف و عدالت در بازنشر مطالب فضای مجازی بسیاری ضروری است
رعایت اخلاق، انصاف و عدالت در بازنشر مطالب فضای مجازی بسیاری ضروری است
امام جمعه موقت ایلام با اشاره به نقش فضای مجازی در جامعه، تاکید کرد: رعایت اخلاق، انصاف و عدالت در بازنشر مطالب فضای مجازی جامعه امروزی بسیاری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، حجت الاسلام “شمس الله سراج” در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام با اشاره به اینکه مردم به همه مطالب و موضوعاتی که در فضای مجازی و رسانه های معاند مطرح می شود، توجه نکنند و اخبار را از رسانه های رسمی دنبال کنند، اظهار داشت: فضای مجازی تیغه ۲ لبه است و باید نظارت بر این فضا بیشتر شود و افرادی که در این راستا در حال فعالیت هستند، دقت نظر داشته باشند. 

وی افزود: برنامه ریزی دقیق و استفاده از نظرات نخبگان و خردجمعی عامل موفقیت تمامی دولت هاست و هر دولتی به این موارد بی‌توجهی کند، نمی تواند در رفع مشکلات مردم موفق باشد.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به آیه ۵۸ سوره نساء تاکید کرد: این آیه در خصوص افت شناسی دولت هاست که مردم و کارگزاران را مورد خطاب قرار داده است.

حجت الاسلام سراج یادآور شد: آفت همه دولت ها عدم برنامه ریزی بر مبنای عقل و اندیشه و تصمیم گیری احساسی است که مجریان را به تباهی می برد.

وی بیان داشت: عدم داشتن سعه صدر مدیران و حاکمان یکی دیگر از افت های دولت های استکبار  است که با کوچکترین انتقاد آشفته خاطر می شوند.

سراج در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، افزود: معلمان بعنوان موثرترین قشر جامعه در تربیت و آموزش نسل های آینده کشور برای ساختن ایرانی قوی نقشی تعیین کننده دارند.

وی یادآور شد: نوجوانان این کشور مدیران و کارگزاران آینده این کشور هستند و در این راستا معلمان وظیفه و رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی شغل معلمی را یکی از حساس‌ترین مشاغل ذکر کرد و گفت: معلمان وظیفه تربیت افرادی را بر عهده دارند که آینده و توسعه کشور با تصمیم آنان رقم می خورد.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس یادآور شد: اهمیت و جایگاه معلمان در جامعه بسیار زیاد است و باید دولت و مجلس علاوه بر تصویب این لایحه، امتیازاتی دیگری را برای این قشر زحمتکش کشور در نظر گیرند.

حجت الاسلام سراج، خواستار رسیدگی به اوضاع معلمان و توجه ویژه به آنان در دولت سیزدهم شد و گفت: این قشر زحمتکش که نقش مهمی در جامعه ایفا می کند، باید بیش از پیش به آن توجه شود.

  • نویسنده : ایرج ملکی