رسانه‌ها بیشترین نقش را در احساس امنیت ایفا می‌کنند
رسانه‌ها بیشترین نقش را در احساس امنیت ایفا می‌کنند
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اهمیت، جایگاه و کارکرد رسانه ها در جامعه گفت: رسانه ها و مطبوعات همواره بیشترین سهم و نقش را در ایجاد احساس مردم ایفاء می کنند.

سرهنگ «دلاور القاصی‌مهر» در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان ایلام اظهار کرد: رسانه ها همواره پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و می توانند بسیاری از مسایل مهم جامعه را نیز حل و فصل کنند.

وی افزود: برای ایجاد امنیت پایدار علاوه بر اهتمام نیروی انتظامی سایر دستگاه ها نیازمند تعامل و همکاری سازنده و هدفمند با رسانه ها در استان هستیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی امنیت سازی برای مردم است، گفت: کلیه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در سایه ایجاد امنیت پایدار فراهم می شود.

القاصی‌مهر افزود: امنیت امروز نظام اسلامی با درایت مقام معظم رهبری و مرهون خون شهدا و ایثارگر است که متولی اصلی حفظ این امنیت نیروی انتظامی است.

وی تصریح کرد: چنانچه هر جامعه از نظر احساس امنیت در سطح بالایی باشد بطور قطع مردم آن جامعه نیز از نظر روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی هستند.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: برخورد قاطع ،پیشگیرانه و درعین حال مرتبط با موازین شرعی و قانونی باعث دلگرمی عموم مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد ترس دربین اندک افراد مجرم و متخلفین می شود و این رفتار در رفع جرم و کاهش تخلفات تاثیرگذار است.

القاصی مهر از رسانه ها خواست در زمینه فرهنگ سازی نقش سازنده خود را همچون گذشته به خوبی ایفا کنند.

وی بر ضرورت پرداختن رسانه ها به معضلات و مشکلات اجتماعی اشاره کرد و  گفت: برخی از آسیب‌های اجتماعی کوچک در صورت نپرداختن به آن منجر به انجام جرمی بزرگ خواهد شد که باید فرهنگ‌سازی مناسب و همچنین پیشگیری انجام شود. ودر این راستا اصحاب رسانه نقش کلیدی ومحوری ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: اصل فرهنگ سازی همواره زمان‌بر و هزینه بر است اما بسیار تاثیرگذار است که رسانه ها در این شرایط می‌تواند نقش بسیار موثری در فرهنگ سازی اصول اجتماعی مردم داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: رسانه‌ها با ترویج فرهنگ‌های مناسب می‌توانند گام‌های اساسی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد زمینه مناسب برای کاهش وقوع جرایم مختلف در جامعه بردارند.

فرمانده انتظامی استان ایلام از صلح و سازش ۷۳ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره نیروی انتظامی خبر داد و گفت: با حضور کارشناسان مجرب و کارآزموده در مراکز مشاوره‌ای انتظامی استان،  73 درصد از پرونده های ارجاعی قبل از ورود به چرخه قضائی در این مراکز حل و فصل و به صلح و سازش ختم می‌شود.

وی گفت:  هرچه بتوانیم با آموزش همگانی، مشاوره و فرهنگ سازی در جامعه تلاش کنیم به همان مقدار امنیت و آرامش و احساس آن در بین مردم تقویت خواهد شد.

«سامی شهبازی» رئیس خانه مطبوعات استان نیز در این دیدار اظهار کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام است که در همه صحنه ها به بهترین وجه ممکن خدمتگزار مردم در ایجاد امنیت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون فهم مشترکی درباره مقوله امنیت بین نیروی انتظامی و فعالان فرهنگی از جمله رسانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: نقش آفرینی ایلام در جبهه میانی در دروان دفاع مقدس، دارا بودن مرز مشترک با عراق، میزبانی از زائران اربعین از ایلام استانی ویژه ساخته است.

شهبازی گفت: رسانه‌های استان در مطالبه گری برای رفع محرومیت‌هایی که می‌تواند به انجام بهتر رسالت پلیس کمک کند از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام با بیان اینکه پلیس در اجرای ماموریت ها  خوب عمل کرده است، گفت: با تلاش پلیس و یاری خداوند امروز امن ترین استان کشور هستیم.

شهبازی تصریح کرد: امروز کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان به عنوان ویترین نیروی انتظامی تلاش مضاعفی می کنند و بعضی از مشکلات مردم در همین کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها قبل از ورود به چرخه قضائی قابل حل شدن است.

وی با قدردانی از معاونت اجتماعی  و همچنین فرمانده جدید انتظامی استان، گفت :در روزهای اخیر اقدامات خوبی در حوزه برخورد با آسیبهای اجتماعی انجام و امیدها برای برخورد با اراذل و اوباش زنده شده است.

شهبازی ادامه داد: پلیس در استان ایلام با کمترین هزینه توانسته است امنیت و آرامش و احساس آن را در جامعه به خوبی تقویت و از آن حراست کند.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام تصریح کرد: رتبه برتر استان ایلام در کشور به لحاظ امنیت، علاوه بر تلاش شبانه روزی پلیس به همکاری خوب مردم و رسانه‌ها سهم عظیمی در برقراری و ثبات آن دارند بر می‌گردد.

شهبازی با بیان اینکه رسانه، پیوست موفقیت ها خواهد بود گفت: رسانه‌های استان این آمادگی را دارند تا در راستای تحقق امنیت و آرامش پایدار پلیس را همراهی کنند.

  • نویسنده : الهام مهدیان