رتبه نرخ تورم ایلام ۶ پله بهبود یافت
رتبه نرخ تورم ایلام ۶ پله بهبود یافت
استاندار ایلام گفت: رتبه ایلام از نظر نرخ تورم ۶ پله در کشور بهبود یافته است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان، با تاکید حمایت از واحدهای مرغداری‌ها برای افزایش تولید مرغ و رونق اشتغالزایی در استان ایلام، گفت: «اشتغالزایی» و «تولید» از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است که باید همه مدیران حوزه اقتصادی در این راستا اهتمام جدی داشته باشند.

وی ضمن تکلیف به مدیران حوزه اقتصادی استان برای ارایه راهکارهایی در خصوص ارتقا واحد مرغداری‌های استان، افزود: تیم اقتصادی استان و دستگاه‌های متولی در قالب یک کارگروه با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام برای فعال کردن واحدهای مرغداری‌های غیرفعال و افزایش تعداد واحدهای مرغداری‌ها در استان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ضمن تاکید بر عرضه مرغ طبق نرخ مصوب، تاکید کرد: در کنار عرضه مرغ طبق نرخ مصوب نباید شاهد عرضه مرغ با وزن بسیار کم باشیم‌.

استاندار ایلام ضمن تاکید بر لزوم حمایت از تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان و رعایت حق و حقوق دو طرف، گفت: با تعامل سازنده اتحادیه مرغداران و جهاد کشاورزی مرغ مورد نیاز استان تامین می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر تشدید نظارت بر توزیع مرغ و کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی که مسئولیت مستقیم نظارت بر بازار را دارند بصورت میدانی قیمت‌ها را رصد و در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و تخلف، طبق قانون شخص خاطی را به مراجع قضایی معرفی کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره با کیفیت نان در استان نیز تصریح کرد: نظارت‌ها بر کیفیت آرد و نان بصورت مستمر مورد رصد قرار گیرد.

استاندار ایلام در این نشست بر ساماندهی کشتارهای غیرمجاز و همچنین جلوگیری از کشتار غیرمجاز در منطقه مهدی‌آباد تاکید کرد.

بهرام‌نیا در بخش دوم سخنان از بهبود ۶ پله‌ای نرخ تورم استان ایلام در کشور خبر داد و گفت: بُعد مسافت و نبود برخی زیرساخت‌ها در افزایش نرخ تورم بسیار موثر است که استان ایلام پس از سال‌ها که همواره نگین تورم کشور بود با ۶ پله بهبود به رتبه ۲۵ کشور رسید که این نشانگر اثرگذاری و اجرای موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در استان برای کاهش نرخ تورم است.

  • نویسنده : الهام مهدیان