‍ راه اندازی دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی در آزمایشگاه مرکزی شهرستان هلیلان
‍ راه اندازی دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی در آزمایشگاه مرکزی شهرستان هلیلان
طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان، مدیر شبکه و کارکنان آزمایشگاه دستگاه اتوآنالایزر به ارزش دوازده میلیارد ریال که با همکاری بنیاد علوی شهرستان هلیلان خریداری و به مرکز جامع سلامت شهید دستغیب کهره اهداء شد به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، فرماندار شهرستان هلیلان با تقدیر از تلاش‌ها و عزم بنیاد علوی در راستای رفع محرومیت‌ها و تامین اقلام و تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: دستگاه پیشرفته اتوآنالایزر با هدف تجهیز و توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی همگام با فناوری روز دنیا و خدمت رسانی با کیفیت مطلوب و کارآمد به بیماران در واحد آزمایشگاه مجموعه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نصب و راه اندازی شده است.

کوروش عیوضی همچنین با تقدیر از تلاش های شبانه روزی مجموعه شبکه بهداشت و درمان هلیلان در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، بر تلاش هر چه بیشتر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف شهرستان تاکید کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت: دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی فول اتومات Liasys برای انجام تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی نمونه های خون و سرم به منظور تشخیص بیماری ها، ارزیابی وضعیت سلامت انسان و پایش درمان های دارویی استفاده می شود که با بررسی‌ مبتنی بر نتایج داده‌های عینی، موجب تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و در نتیجه، بهبود فرآیند درمان و حتی پیش آگهی از بعضی بیماری‌ها می‌شود. همچنین نتایج آزمایشات نیز با دقت و سرعت بیشتری ارائه خواهد شد.

دکتر علی جلیلیان افزود: دستگاه های اتوآنالایزر بیوشیمی لیاسیس از تکنولوژی پیشرفته ای برای انجام تست های بیوشیمیایی در خون و سرم استفاده می کنند.
وی نصب و راه اندازی این دستگاه در آزمایشگاه شهرستان هلیلان و همچنین دستگاه رادیولوژی که در اواخر سال گذشته به شهرستان هلیلان تخصیص داده شد را گامی موثر در جهت رفع نیاز های بهداشتی و درمانی شهرستان برشمرد و در پایان از تلاش و حمایت فرماندار محترم شهرستان در جهت ارتقاء سطح خدمات بهداشت و درمان شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

  • نویسنده : الهام مهدیان