دیدار آیت‌الله سیستانی با پاپ جایگاه مرجعیت را به رخ جهانیان کشاند
دیدار آیت‌الله سیستانی با پاپ جایگاه مرجعیت را به رخ جهانیان کشاند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به دیدار آیت‌الله سیستانی با پاپ گفت: این دیدار بار دیگر نقش و جایگاه ممتاز مرجعیت دینی و شیعی را در دنیای امروز اثبات کرد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز جمعه در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: این دیدار پیام های روشنی را به دنیا صادر کرد که بازگشت به ارزش های الهی می تواند کارگشاترین راهبرد برای حل و فصل منازعات بین المللی باشد.

 وی با اشاره به درخواست پاپ برای بر زمین گذاشتن سلاح های مسلمانان افزود: تعجب می کنم این شخصیت مذهبی چگونه کسانی که از او درخواست کرده‌اند این پیام را برای مرجعیت شیعه ببرد، باید مشخص شود متجاوز چه کسی است از کجا به منطقه ما آمده و این منطقه را به آشوب کشیده اند.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: تولید کننده های سلاح جنگی و شیمیایی چه کسانی هستند، چقدر در منطقه ما هزینه کرده‌اند.

کریمی تبار یادآور شد: حضرت آیت الله العظمی سیستانی نه تنها برای شیعیان ما بلکه برای اهل سنت و مسیحیت و ایزدی ها جایگاه ممتازی داشته و رهبری ایشان را پذیرفته اند این عظمت تشیع و مرجعیت شیعه است. 

وی اضافه کرد: ملاقات با مرجعیت شیعه نشان دهنده ضعف دنیای استکبار است که توان تحقق اهداف خود را ندارند و با شگرد جدید می خواهند از توان مرجعیت سوء استفاده کنند و انشاالله این آرزو را به گور خواهند برد.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: تنها هدف سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی است لذا تاکنون شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

کریمی تبار اظهار داشت: سپاه پاسداران با تلاش خود توانسته است تهدیدها را به فرصت تبدیل کند هرجا تهدیدی برای مملکت وجود داشته است، سپاه برای مقابله پیشگام بوده است.

وی یادآور شد: هر جا نیاز به جهاد اقتصادی و کمک مومنانه بوده سپاه در آنجا حضور فعالی دارد حتی در درمان و مقابله با ویروس کرونا سپاه حضور داشته است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: در سایه فرهنگ پاسداری حاج قاسم سلیمانی و مکتب حاج قاسم شکل می گیرد، تقوا و معنویت ایثار و از خودگذشتگی از ویژگی‌های بارز سپاهان است.

کریمی تبار همچنین به انتصاب استاندار جدید ایلام اشاره کرد و گفت: آقای نوذری در بین نیروهای استان شایستگی لازم را دارا بود و از ایشان می خواهیم این توفیق که خداوند متعال برای ایشان فراهم ساخته نعمتی بداند و با کار جهادی در این مدت کوتاه خدمت بتواند در جهت حل مشکلات معیشتی گام های مثبتی بردارد.

  • نویسنده : الهام مهدیان
  • منبع خبر : ایرنا