دستگاههای ذی ربط روند آنفلوآنزای حاد پرندگان را رصد، پیگیری و تهمیدات لازم را در نظر بگیرند
دستگاههای ذی ربط روند آنفلوآنزای حاد پرندگان را رصد، پیگیری و تهمیدات لازم را در نظر بگیرند
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام خواستار کنترل مرز مشترک استان با کشور عراق به منظور پیشگیری از آنفلوآنزای حاد پرندگان شد و تاکید کرد: دستگاه‌های ذی ربط علاوه بر واکسیناسیون محیط بانان و کنترل آبشخورهای حیوانات وحشی، پایش روزانه تالاب‌ها و سایت‌ها و شناسایی ورود گونه‌های مختلف پرندگان، روند آنفلوآنزای حاد پرندگان را رصد، پیگیری و تهمیدات لازم را در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “الیاس فتاحی” ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه پدافند بیوتروریسم استان افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال رخداد بیماری‌های پرندگان در این فصل، لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای مقابله با این بیماری‌ها و هوشیاری همه جانبه در خصوص پیشگیری و مبارزه با این بیماری‌ها به ویژه در کارگروه جهاد کشاورزی ضرورت دارد.

معاون استاندار ایلام افزود: قرار گرفتن پایانه مرزی در نزدیکی شهر مهران و شناخته شدن آن به عنوان محور اصلی اربعین در کشور، اهمیت اهداف این قرارگاه در زمینه امنیت غذایی را بیش از سایر نقاط کشور کرده است.

وی، عمده ترین تهدیدات در دنیای کنونی را تهدیدات سایبری، زیستی و پدیده بیوتروریستی دانست و ادامه داد: شناسایی عمده ترین تهدیدات بیولوژیکی و بیوتروریستی در حوزه‌های سلامت، محیط زیست و منابع زیستی و طبیعی، غذا، کشاورزی و منابع دامی و تعیین نقاط آسیب پذیر استان در حوزه مذکور باید به صورت ویژه در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

فتاحی در پایان از اعضای کمیسیون خواست تا امنیت غذایی مردم در سرلوحه کار خود قرار دهند و خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در راستای ارتقای ظرفیت و توانایی‌های تجهیزاتی، تشخیصی و آزمایشگاهی در مرکز استان برای مواجهه با حوادث و انواع تهدیدات احتمالی بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل اقدام و نظارت بر لوازم آرایشی و بهداشتی را با حساسیت دنبال کنند.

  • نویسنده : الهام مهدیان