دانش آموزان ایلام ۲ روز در هفته آموزش حضوری دارند
دانش آموزان ایلام ۲ روز در هفته آموزش حضوری دارند
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی و همچنین ستاد استانی کرونا وضعیت کنونی استان در شرایط زرد قرار دارد، گفت: بر این اساس دانش آموزان استان ۲ روز در هفته باید آموزش حضوری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “رضا زینی وند مقدم” روز پنجشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا افزود: با توجه به وضعیت زرد استان، با هماهنگی و مدیریت شورای مدرسه به ریاست مدیر مدرسه گروه بندی دانش آموزان انجام و ۲ روز در هفته آموزش حضوری برای هر گروه دانش آموز و یک تا ۲ روز نیز آموزش مجازی ارائه می شود.

وی در خصوص تهیه اقلام بهداشتی برای دانش آموزان گفت: برخی از مدارس از محل شهریه و منابعی که دارند و بعضی مدارس هم که منابعی ندارند سرانه ای به حسابشان واریز شده است و مدیران مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی باید برای دانش آموزان تهیه کنند.

وی بیان ‌کرد: اگرچه مدیران مدارس به همه اولیا هم اطلاع رسانی کرده که دانش آموزان اقلام بهداشتی نظیر ماسک و اسپری ضد عفونی یا ژل ضدعفونی شخصی به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: این اداره کل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ۱۵ شهریور به عنوان آغاز سال تحصیلی جدید اعلام شده است.

زینی وند اظهار کرد: به همان اندازه که سلامت و امنیت جانی دانش آموزان و معلمان مهم است به همان نسبت نیز تربیت و آموزش دانش آموزان نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: اکنون در شرایط بحران هستیم و وارد زیست بوم جدید شده ایم که باید باهوشیاری و عقلانیت تمام، نظارت حداکثری ، مشارکت و تعامل و انعطاف حداکثری، همه ذینفعان تعلیم و تربیت بویژه اولیا دراین شرایط مبهم و متغیر وغیر قابل پیش بینی فعالانه عمل کنند.

به گفته وی، تعطیلی مدارس و دست روی دست گذاشتن به نوعی منفعل شدن دراین شرایط بوده که خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

وی با ذکر اینکه تصمیم بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا و مشورت با مسئولان بلند پایه کشور است، افزود: بازگشایی مدارس برای کل کشور با پیش بینی سه وضعیت سفید،زرد، قرمز طراحی و شیوه نامه باز گشایی مدارس براساس، پروتکلهای وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تدوین وبه همه مدارس ارسال شده است.

۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی سال گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند

  • نویسنده : الهام مهدیان