دانشگاه باید به دنبال تولید علم نافع باشد
دانشگاه باید به دنبال تولید علم نافع باشد
رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه دانشگاه باید نیاز جامعه را برآورده کند، گفت: دانشگاه باید به دنبال تولید علم نافع باشد .

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “طاهر علی‌محمدی” در نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی منطقه پنج پژوهشی و فناوری کشور اظهارداشت: دانشگاه باید به دنبال تولید علم نافع باشد و این یک وظیفه اصلی است که تنها در سایه آموزش موثر و پژوهش و فناوری میسر و عملی خواهد شد.

وی افزود: تحولی که ما انتظار داریم دانشگاه ایجاد کند آن زمان است که آموزش و پژوهش به فناوری و محصول منتج شده و نیاز جامعه را برآورده کند.

رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: بعد اصلی تحول، نخبگان دانشگاهی هستند و سرعت آن بستگی به عملکرد دانشگاهیان دارد، در واقع ریل‌گذاری دانشگاه باید به شکلی باشد که سمت و سویی را ایجاد کند که منجر به تمدن نوین اسلامی – ایرانی شود.

علی‌محمدی یادآور شد: نوع آموزش و کیفیت آن و انجام پژوهش و رفتن به سمت فناوری امری است که یا به تحقق یا عدم آن منجر می‌شود در واقع باید به جایی برسیم که دانشگاه بتواند حلال مشکلات جامعه باشد.

وی بیان کرد: جهان امروز به سرعت در حال تغییر و تحول بوده و هر ملتی ناچار به ایجاد تغییر خود در این زمینه است در غیر این صورت اگه به این سمت حرکت نشود آن ملت تحت تأثیر تحولات جهانی قرار می‌گیرد.

  • نویسنده : ایرج ملکی