دامداران محل نگهداری دام های خود را سم پاشی و ضدعفونی کنند
دامداران محل نگهداری دام های خود را سم پاشی و ضدعفونی کنند
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه ماه های گرم سال موسم فعالیت و بروز کنه هاست، از دامداران خواست نسبت به سم پاشی و ضدعفونی محل نگهداری دام های خود اهتمام داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام؛ «یونس احمدی» افزود: عموم کسانیکه با گوشت خام یا دام زنده در ارتباط هستند اعم از زنان خانه دار، قصاب، دامدار، دامپزشک، غذاخوری ها و کارگران کشتارگاه باید برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از ورود ویروس تب کریمه کنگو به بدن از دستکش استفاده کنند.
وی تاکید کرد: مصرف کنندگان بهتر است گوشت خام مورد نیاز خود را از قصابی ها و مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان توصیه کرد: گوشت خام قرمز قبل از مصرف باید حداقل ۲۴ ساعت و جگر و سایر آلایش های دامی نیز ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شوند.
احمدی ادامه داد: تب کریمه کنگو از ویروس حشره ناقل کنه به دام و سپس به انسان منتقل می شود و علائمی نظیر تهوع، تب شدید و درد مفاصل دارد که گاه افراد این علائم را با بیماری های دیگری چون سرماخوردگی یا مسمومیت غذایی اشتباه می گیرند.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو باید با گوشت خام و دام زنده با احتیاط و خودمراقبتی های لازم برخورد شود.
مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: تا این لحظه مواردی از وجود تب کریمه کنگو در میان احشام استان ایلام مشاهده و گزارش نشده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان