خرید تجهیزات ایستگاه های سنجش ذرات گرد و غبار با بیش از ۴۸میلیارد ریال اعتبار
خرید تجهیزات ایستگاه های سنجش ذرات گرد و غبار با بیش از ۴۸میلیارد ریال اعتبار
خرید تجهیزات ایستگاه های سنجش ذرات گرد و غبار با بیش از ۴۸میلیارد ریال اعتبارمدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۴۸ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات ایستگاه های سنجش ذرات گرد و غبار و آزمایشگاه های این اداره کل هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام، «علیرضا محمدی» با اعلام این خبر اظهار داشت: برای طراحی، تجهیز و استاندارد سازی سرور مرکزی اداره کل حفاظت محیط زیست ۲۰هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: به منظور خرید تجهیزات اطفاء حریق و ملزومات انفرادی یگان حفاظت محیط زیست، نوزده هزار و نهصد و بیست میلیون ریال اعتبار صرف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اضافه کرد: ۱۸ هزار میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز ادارات حفاظت محیط زیست واحدهای تابعه و پاسگاه های محیط بانی نیز هزینه شده است.

محمدی یادآور شد: ترویج و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست با برگزاری کارگاه و کلاس های آموزشی و چاپ اقلام تبلیغاتی از جمله دفتر مشق، دفتر نقاشی، مدادرنگی و…. برای دانش آموزان، ساخت پویا نمایی با موضوع محیط زیست هفت هزار و شصت و شش میلیون ریال اعتبار نیز هزینه شده است.

وی در خصوص خرید و توزیع علوفه در مناطق تحت مدیریت استان نیز اظهار داشت: در این خصوص ۵ هزار میلیون اعتبار صرف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ارتقاء و بروزرسانی شبکه بی سیم یگان حفاظت محیط زیست با ۴۰۰ هزار میلیون اعتبار، مبارزه با آفت لورانتوس در جنگل های بلوط منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با سه هزار و پانصد میلیون ریال اعتبار، آبرسانی به زیستگاه های حساس در مناطق تحت مدیریت استان با دو هزار و پانصد میلیون ریال اعتبار و خرید تجهیزات زنده گیری و تیمار حیات وحش با ۱۶ هزار میلیون ریال اعتبار را از جمله اقدامات مهم اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در دولت سیزدهم عنوان کرد.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات تملک داریی های استان در دو سال گذشته بیش از ۱۳۰ درصد رشد داشته است گفت: توجه دولت به مقوله محیط زیست در راستای حفظ محیط زیست و خرید تجهیزات خودرویی، موتوری، ایستگاه های سنجش ذرات گرد و غبار، آزمایشگاها و تجهیزات محیط بانی در سطح ملی و استانی نسبت به دولت های گذشته قبل قابل قیاس نبوده و نمی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: ساختمان اداری محیط زیست سیروان بعد از گذشت ۷ سال، ۵ میلیارد تومان توسط استاندار و تاکید ایشان تخصیص داده شد و ان شاءالله در سالجاری به بهره بردار خواهد رسید.

محمدی گفت: توجه استاندار محترم در حوزه محیط زیست و اهمیت به آن در اولویت برنامه کاری خود بوده و همیشه و در همه برنامه های توسعه، حافظ محیط زیست هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان