خروج آمریکا از افغانستان بیانگر فروپاشی ابرقدرتی آمریکا است
خروج آمریکا از افغانستان بیانگر فروپاشی ابرقدرتی آمریکا است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ناامنی و عقب ماندگی مردم افغانستان، ثمره حضور آمریکا در این کشور شد، خروج آمریکا از افغانستان بیانگر فروپاشی ابرقدرتی آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، حجت الاسلام “الله نور کریمی تبار” در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: دشمنان به خوبی اقتدار جمهوری اسلامی را درک کرده‌اند و قدرت رویایی با آن را ندارند و این صبر و مقاومت مردم با امدادهای غیبی و تلاش مردم و مسئولان موجب می‌شود مشکلات داخلی حل شود.

وی عنوان کرد: به جای مذاکره و التماس به دشمن باید به توان داخلی و نیروی رزمنده ای که داریم با توکل به خدا اعتماد کنیم، ما می‌توانیم تحریم‌ها را به راحتی دور بزنیم و مشکلات کشور را حل کنیم.

امام جمعه ایلام افزود: وقتی برج های دو قلو منفجر شد آمریکا به بهانه مبارزه با توریسم به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کرد و ثمره این حضور آمریکا ناامنی و مهاجرت افغان ها بود.

وی اضافه کرد: همان اتفاقی که برای بنی نظیر در زمان پیامبر افتاد برای آمریکایی ها افتاد و تجهیزات مدرن خود را جا گذاشتند و الان برای خروج نیروهایشان از طالبان خواهش می کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: خروج از افغانستان این امر را روشن کرده است که با این وضعیت، آمریکا از کل منطقه خواهد رفت و رژیم اشغالگر قدس احساس ترس و وحشت می‌کند.

وی گفت: امروز از امنیتی ترین زندانی که رژیم اشغالگر قدس دارند جمعی از نیروهای مبارز فلسطین از فرار می‌کنند، همین موجب شده است که ترس، رعب و وحشتی برای آنان به وجود بیاید.

کریمی تبار بیان داشت: هک کردن دژ امنیتی رژیم اشغالگر قدس و دستیابی به اطلاعات امنیتی نشان دهنده تضعیف و شکست آنان در برابر جبهه مقاومت است.

  • نویسنده : الهام مهدیان