خانه ورزش روستایی در ایلام راه اندازی شده است/ بهره برداری از ۱۰ طرح ورزشی همزمان با دهه فجر
خانه ورزش روستایی در ایلام راه اندازی شده است/ بهره برداری از ۱۰ طرح ورزشی همزمان با دهه فجر
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه تا کنون ۵۰ خانه ورزش روستایی در استان ایلام راه اندازی شده است، گفت: امروز به برکت ۴۲ سال عمر با عزت انقلاب اسلامی سرانه فضای ورزشی در استان بین ۹۰ تا ۹۱ سانتی متر است در حالی که قبل از انقلاب هفت صدم درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “مظفر علیشائی” ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: میادین ورزشی  بین المللی و جهانی به عنوان میادنی در راستای کسب پرستیژ جهانی در کشورهای مختلف مورد توجه  قرار می گیرد، کشوری که در ورزش نام و‌ عنوان نداشته باشند در سایر صنایع هم نتوانسته است در صدر باشد و اگر ما هم می خواهیم اسمی داشته باشیم باید دنبال قهرمان پروری در رشته های ورزشی مختلف حرکت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح ورزش قهرمانی در استان ایلام، یادآور شد: اگر برای استان ایلام می خواهیم نام و عنوانی داشته باشیم باید به دنبال ورزش قهرمانی برویم  و ایلام از طریق رشته های ورزشی قهرمان پرور در کشور شناخته شود، امروز ما در تیراندازی به این سمت حرکت می کنیم و ایلام در ورزش تیراندازی با پرورش قهرمانانی در این حوزه شناخته می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه ورزش حاکی از دیگر ورزش هایی است که استان ایلام می تواند در این زمینه مطرح شود، ابراز کرد: بعد از انقلاب اسلامی با حمایت های دولت و نظام اسلامی کارهای بزرگی در حوزه امکانات و تجهیزات ورزشی در سطح استان روی داده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی سرانه فضای ورزشی  در استان ایلام هفت صدم درصد آنهم در شهرستان های بزرگ استان به ویژه مرکز استان بوده است، افزود:  قبل از انقلاب اسلامی خیلی از شهرستان ها و شهرهای استان فاقد یک مکان ورزشی بوده اند.

علیشائی تصریح کرد: امروز به برکت ۴۲ سال عمر با عزت انقلاب اسلامی سرانه فضای ورزشی در استان بین ۹۰  تا ۹۱ سانتی متر است و یعنی ما امروز در تمام اقصی نقاط استان مکان ورزشی مورد قبول فدراسیونی داریم که مورد استفاده ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی در استان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی ۹ رشته ورزشی در استان فعال بوده است، گفت: امروز به طور میانیگن بین ۱۵۰ تا ۱۶۶ قهرمان در طول سال در عرصه های مختلف ورزشی در استان داریم و حداقل ۴ تا ۵ قهرمان جهانی و آسیایی در استان هر ساله به مقام قهرمانی نائل می شوند و امسال هم ۲ نفر همراه کاروان ملی المپیک هستند و امید می رود یکی از ورزشکاران این دوره، اولین مدال المپیک استان را در سال ۱۴۰۰ کسب کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی هیچ گونه باشگاه خصوصی ورزشی به معنای کامل وجود نداشته است و امروز ۴۱۵ باشگاه ورزشی توسط بخش خصوصی در سطح استان اداره می شود که یکی از دستاوردهای نظام اسلامی در استان ایلام است.

علیشائی با تاکید اینکه بر مدیریت فعال در حوزه ورزشی در چند سال اخیر با جدیت دنبال شده است، یادآور شد: آینده نگری و  آینده پژوهی نسبت استعدادها، ظرفیت ها و توانمندی هایی که در استان وجود دارد برای ترسیم آینده ورزش استان از جمله مباحثی است که در حوزه مدیریت ورزش استان پیگیری شده است.

وی بیان کرد: در بحث زیرساخت های ورزشی با وجود اینکه اعتبارات در سطح ملی اندک است، اما امسال با پیگیری های انجام شده، در حوزه ورزشی نسبت به سال گذشته، بیش از ۲ برابر جذب اعتبارات داشته ایم و این اعتبار هم بر مبنای برنامه محوری  در استان هزینه شده است بر این اساس که به هر هیئت ورزشی که برنامه داشته و فعالیت های ورزشی را به خوبی پیگیری کرده است،  اعتبار بیشتری اختصاص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه برای نخستین بار هیئت ورزشی تیراندازی استان ایلام به عنوان قهرمان ایران مطرح شده است، یادآور شد: در زمینه فوتبال و فوتسال بانوان هم سرمایه های خوبی در استان وجود دارد که امروز در رشته فوتبال بانوان همه اعضای آن از جمله مربی و ورزشکار بومی خود استان هستند.

علیشائی با اشاره به اینکه  همواره از  ورزش قهرمانی استان حمایت شده است، گفت: رشته ورزشی قایقرانی در استان ایلام فعال نشده بود اما امسال ۱۰ قایق کانوپولو خریداری شده است که در تابستان سال جاری در شهرستان ایوان این رشته راه اندازی می شود و تلاش ما این است که مزیت ها و ظرفیت های بومی استان در راستای نگاه به ورزش قهرمانی استفاده شود.

وی افزود: ۲ سایت پاراگلایدر در سطح استان در شهرستان های مهران و دهلران وجود دارد که یکی از بهترین سایت های کشور به شمار می روند که به امید خدا در آینده ای نزدیک افتتاح می شوند و لازم است که رسانه های استان در خصوص معرفی این ظرفیت ورزشی در استان فعالیت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: احداث خانه های ورزش روستایی استان از روز اول به طور جدی پیگیری شد و  با وجود اینکه کمترین اعتبار  نسبت به سال گذشته  اختصاص یافته بود اما تا کنون ۵۰ خانه ورزش روستایی در استان افتتاح شده و تا پایان سال انتظار می رود که ۱۳ تا ۱۵ خانه روستایی به این تعداد افزوده شود.

علیشائی در پایان خاطرنشان کرد: تا بهمن ماه سال جاری ۱۰ طرح ورزشی  شامل زمین چمن مصنوعی، مینی فوتبال و سالن ورزشی به ویژه در مناطق روستایی استان افتتاح می شود و در اسفندماه نیز ۴ پروژه در استان  شامل ۲ زمین چمن ورزشی مصنوعی در شهرستان هلیلان، زورخانه و خانه اسکواش  کلنگ زنی می شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان