«جوانرود» تنها شهرستان قرمز کرمانشاه
«جوانرود» تنها شهرستان قرمز کرمانشاه
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سیر پرشتاب ابتلا به کرونا در شهرستان جوانرود خبر داد و افزود: در حال حاضر این شهرستان تنها شهرستان «قرمز» استان در بحث کرونا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سپهر ایلام به نقل از ایسنا، “مهدی محمدی” با اشاره به سیر صعودی مبتلایان کرونا در استان، گفت: هم اکنون استان در وضعیت “هشدار” قرار دارد، اما ادامه این روند و بی توجهی مردم به نکات بهداشتی می‌تواند وضعیت را بدتر از این کند.

وی افزود: در حال حاضر اکثر شهرستانهای استان به لحاظ “کرونا” در وضعیت «زرد» هستند و جوانرود تنها شهرستان «قرمز» استان در بحث کرونا است.

وی از سیرصعودی و پرشتاب مبتلایان در این شهرستان خبر داد و افزود: مقایسه بین آمار روز گذشته(۲۰ خرداد) با روز ۲۰ اردیبهشت گویای افزایش چشمگیر مبتلایان این شهرستان است که از ۴۱ مورد به ۳۶۶ مورد رسیده است.

وی گفت: همچنین مقایسه آمار مبتلایان شهرستان جوانرود تنها در سه روز گذشته نشان می‌دهد که از ۲۶۸ مبتلا در روز ۱۸ خرداد به ۳۶۶ مبتلا در روز گذشته رسیده است، یعنی افزایش حدود ۱۰۰ موردی تنها طی سه روز!

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع مبتلایان شناسایی شده در این شهرستان ۱۲۰ نفر بستری و ۲۴۶ مورد سرپایی هستند که تعداد زیادی از بستری های شهرستان در بیمارستانهای کرمانشاه بستری شده‌اند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در جوانرود، از مردم این شهرستان خواست تا احتیاط بیشتری در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته باشند.

وی افزود: محور اصلی کنترل بیماری با خود مردم است تا با در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور و رعایت نکات بهداشتی باعث قطع زنجیره انتقال این بیماری شوند.

  • نویسنده : فاطمه مهدیان
  • منبع خبر : ایسنا