ثبت ۹۳ مورد جدید کرونا در استان /۵۲ کودک مبتلا به کرونا در استان ایلام شناسایی شده است
ثبت ۹۳ مورد جدید کرونا در استان /۵۲ کودک مبتلا به کرونا در استان ایلام شناسایی شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام از ثبت ۹۳ مورد جدید کرونا در استان خبر داد و به روند افزایش ابتلای کودکان ایلامی به کرونا هم اشاره کرد وگفت: تا کنون 52 کودک مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمد کریمیان” ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد هفت هزار و ۸۶۹ نفر خبر داد و اظهار کرد: روند  تمامی موارد مشکوک، مثبت، بستری و فوتی در استان در تیرماه سال جاری در نقطه پیک قرار داشت و در مردادماه نیز کاهش آمار مبتلایان به کندی صورت می‌گیرد.

 وی بیان کرد: البته در هفته گذشته میزان ابتلا اندکی افزایش یافته و لازم است در این رابطه نظارت‌ها بیشتر شود و کاهش آمارها منوط به رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی در سطح استان خواهد بود.

کریمیان با اشاره به اینکه موارد بهبود یافته بیماری کرونا در استان ایلام نیز تعداد ۶ هزار و ۸۴۳ نفر بوده است، افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۲۰۶ نفر است.

 وی تصریح کرد: از نظر نسبت مبتلایان به جمعیت، شهرستان مهران دارای بالاترین آمار و شهرستان ایلام نیز در رده دوم قرار دارد و تقریباً شهرستان‌های دیگر نیز به این ۲ شهرستان در حال نزدیک شدن هستند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات درمانی استان ایلام گفت:از نظر وضعیت موارد مثبت کرونا بر حسب گروه سنی، بیشترین آمار مربوط به گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال است که یک هزار و ۶۴۸ نفر را به خود اختصاص داده و بعد از آن گروه سنی ۴۰ تا ۴۹ سال با رقم یک هزار و ۵۰۸  نفر و ۲۰ تا ۲۹ سال با رقم یک هزار و ۴۴۸ نفر است.

 کریمیان اظهار کرد: میزان ابتلای کودکان به بیماری کرونا نیز در سطح استان در حال بالا رفتن است و در حال حاضر آمار کودکان مبتلا به کرونا زیر ۹ سال در استان تعداد ۵۲ مورد مبتلا است.

 وی خاطرنشان کرد: وضعیت ابتلای شاغلین به کرونا تا ۲۸ مردادماه، در حوزه بهداشت ۳۵۰ نفر، در حوزه درمان ۵۶۰ نفر و در سطح ادارات، بانک‌ها و شرکت‌ها نیز ۱۱۲۶ مورد مبتلا به بیماری کرونا مبتلا شدند که جمع این آمار ۲ هزار و ۳۶ مورد است.

  • نویسنده : الهام مهدیان